Kobling/underlig lyd

Hej alle

Jeg købte en ford mondeo 2,0 97'er her for 2 uger siden.

Nu er det sådan, at koblingen laver så underlige lyde.

Når jeg træder den i bund, lyder den først som om noget metal bliver kværnet, og derefter lyder det som om der er en hel vind storm.

Jeg kan sagtens skifte gear, og den trækker også helt fint.

Er der nogen der kender noget til dette problem?

Mv
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lad mig gætte på, at det er udrykkerlejet som er færdigt.
Det er en trist/dyr sag, med integreret slavecylinder, så vidt jeg husker i omegnen af et par tusinde kr. + at gearkassen skal af.

Med venlig hilsen
ktm

Ja plus man vel skifter, nav og trykplade, når nu kassen er nede...

mvh jens
Det burde være selvklart! Jeg var ved at skrive det i mit indlæg, men så tænkte jeg, at det ville være at pisse på spørgeren!

Det er i bund og grund noget gylle at have med at gøre! så man piller ikke det skidt af oftere end nødvendigt.

I det hele taget er disse moderne vogne nærmest håbløse at komme til at rode i. Har lige skiftet vandpumpen på min 1995. Man skulle tro at bilen er bygget rundt om denne forbistrede vandpumpe!
Så er det enklere at pille i en Land Rover af ældre tilvirkning.

Med venlig hilsen
ktm

Mange tak for jeres svar. Jeg havde også på fornemmelsen at det var udtrykkerlejet, efter at have læst forskellige steder.

Sælger lortet med tab istedet for.

Tak igen
Så bliver det da et tab af dimentioner! En køber vil garanteret modregne rigeligt. når han hører den lyd.
Hvis ellers bilen er god nok, kan du da lige så godt få det ordnet.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Lavede den også underlige lyde, da du købte den for et par uger siden?
Så må du jo bede sælger om at fikse den.
Der var ingen mislyde overhovedet da jeg købte den, det eneste var hul fra udstødningen.

Sælger vil ikke fikse noget som helst, forståeligt nok. Den er jo ikke købt af forhandler..

Nu hvor jeg er her, jeg har mistanke om at vedkommende som har synet bilen, har taget imod bestikkelse, for at godkende synet af bilen.

Jeg fik den nemlig op på lift nogle dage efter køb, for at ordne udstødningen. Og mig bekendt bliver biler,som har rimelig mange huller i udstødningen ikke godkendt,eller er jeg forkert på den?
Lige som en forrude kan få et stenslag på vejen hjem fra syn, kan en udstødning også give op på vejen hjem fra synet, eller ramme en isklods, hvorved en rustskal kan falde ud, og der derved kommer hul i udstødningen.
Det er næppe en bil til 10-15.000 kr man kaster sig ud i bestikkelses sager over og for en udgift til måske 1000 kr. for et udstødningsrør!
Tror du læser for mange røverhistorier!!

Med venlig hilsen
ktm

Det er faktisk ikke røverhistorier.
Førhen, var der en helveds masse uautoriseret mekaniker over ved Ellebjerg St. i København. Og de havde altså alt et par synsmænd, som de gav nogle penge til, for at overse nogle fejl.
Og de huller der var i udstødningen, kom ikke af isen, de havde været der længe, helt rustne osv.

Men anyway, har solgt bilen, synes bare at det er sørgeligt at man ikke kan vide sig sikker på, om hvorvidt bilen er nysynet eller ej længere.

Fortsat god dat alle
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis