Solvarme: spørgsmål ang: forbedringer

Hej gør det selv folk...  Sidste år købt jeg en luft solvarme XL15 som i solskin blæser 20-30 grader varmer luft ind i forhold til indblæsningsluften, men det undrer mig at de ikke har lavet det sådan at man tager luften inde fra huset da det så vil lave bedre opvarmning... jeg ser det faktisk kun som en fordel og tage udendørs luften hvis man vil fordrive fugt fra huset men jeg bor i et kridt hus med lersten i inder vægene, og har brænde ovn så har ikke problemmer med fugt tvært om... Så kan jeg lave et rør fra indsugning inde i huset og hive eks. 15grader varm luft ud som bliver opvarmet til 35-45 grader varmluft...? og hvorfor er det ikke set der må da være 10gange bedre virkningsgrad iforhold til -8 til 0 graders indsugning...
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Folk der laver GDS sol luft varmere, trækker også tit luften inde fra huset, men det er nok pga evt fugt at nogen vælger at trække luften udefra.
Der er mange der har lavet en dåse sol varmer selv, og de virker vist ganske godt, og er billigere end at købe færdigt. så det er bare med at komme igang
en af de store argumenter for disse solvarmere er netop at de tager den tørre luft udefra og sender tør varm luft ind !(vinter)
de første af slagsen blev slået op på at bruge dem til sommerhuset som står tomt om vinteren og derfor får ny tør luft cirkuleret ind, siden er de blevet et hit til alm. parcelhus ejere som har set lyset i den gratis varme og ren luft.

men du har da ret, du vil få højre varme inde i huset hvis du genbruger den varme luft indefor !
du må igang med at lave en selv !!

Jeg har selv 2 stk fra Solarventi som jeg er meget glad for ! og jeg er nu gået igang med at lave "en" selv, denne bliver med 2 kamre den ene trækker luft ind udefra og den anden tager inden fra.... så får jeg 2 goder på samme tid

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis