Godt nytår fra Albinoen...

Nedenstående er en 100% korretkt beskrivelse af en sejltur, vi ikke har haft endnu - men vi skal nok nå det.

Lægger fra i Ishøj havn kl. 7:30 - vi skal jo gemmem slusen i Sydhavnen inden kl. 10. På langs ad Køge Bugt fra Ishøj, forbi Brøndby, hen langs med Avedøre med de to mutherfu*** store vindmøller.

Så rundt om sandbankerne og under Kalvebodbroerne og ind i det ret snævre Kalvebodløb, op mod det hyggelige havne i Sydhavnen. Masten bliver lagt ned, når vi skal under jernbanebroen og Sjællandsbroen - det er måske ikke nødvendigt, men hyggeligt at man lige lægger pinden ned, især når man nu har brugt tid og penge på den mulighed, da masten blev lavet..

Oppe gennem hele Kalvebodløbet har vi siddet på taget af vores kahyt - derfra kan man nå både rat og gashåndtag med fødderne, og tingene sker ikke hurtigere der, end at vi kan nå ned i 'klart skib' på et par sekunder.

Vi tuller lidt rundt i bassinet syd for slusen - der liger nogle ret fede husbåde, men endelig bliver det vores tur, så vi sejler ind i slusen, lægger - med roret hårtd stybord og den gamle diesel på bak - lige ind til kanten af slusen.

Slusemester og co. får deres sædvanlige vederlag, et par kølige startpatroner på molekanten, sluseporten mod nord åbner, dem foran sejler ud, Elizabeth skubber os en meter ud fra siden af slusen, så vi er godt klar,

Lars sidder på kahytstaget, spiller blærerøv, giver gas med højre fod og sejler Bente II direkte ind i siden af slusen, fordi idioten havde glemt at rette roret op efter tillægningen...

Kan I se situationen - og huske at grine ad jer selv, når I laver den? Vi skal nok nå det også, vi er bare spændt på hvornår. Godt nytår til alle herinde

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hold da op er du i live endnu, troede du også havde spist Surstrømning
Nu er det lettere i en båd med pind at se hvilken vej roret vender. Og i så avangeret en båd som Benthe II må der da også være en ror-indikator
Måske du skulle investere i sådan en dims så du kan sidde på fordækket og styre båden med et joystick, se det var der fremtids planer i
God nyt år Elisabeth og Lars.
Vender lige tilbage i morgen, hvor jeg er kommet derned, hvor jeg også kan tale med mine kunder - er slemt i gang med at mule nytårsaften 1 & 2 uf af mit stakkels kadaver...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Naaah ! der er nok en der har håndværkere på loftet
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis