synstype ved nedvejning

Hej!

Jeg har købt gulpladebil og skal have den omregistreret, samt nedvejet. Den 29/12 var jeg kørt til Skat i Haderslev for at få den omregistreret rettidigt (senest te uger efter køb). Desværre var turen forgæves, da de holdt lukket mellem jul og Nytår. Det var jeg lidt træt af, specielt da jeg havde tjekket deres åbningstider på ders hjemme side inden jeg kørte hjemme fra. Jeg orker ikke køre turen igen, og betaler derfor synshallen i Sønderborg for at køre turen.

Men nu vil jeg også nedveje den til 2000 kg., for at spare på privatkørselsafgiften og regner med at kunne klare det hele af een gang. Jeg ved at den skal synes i forbindelse med nedvejningeg og er derfor lige ved at booke en til til syn i morgen tidlig.

I forbindelse med booking skal jeg vælge mellem "Registreringssyn" eller "Periodisk syn". Er det "Registreringssyn" jeg skal vælge? Den er periodisk synet for to måneder siden.

mvh Hans
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil bestemt mene, at det skal være et registreringssyn, idet vognen skal omregistreres til en anden kategori.
Hvis man f.eks. skal ændre på, hvor meget en bil må have på anhængerkrogen, så skal man også have et registreringssyn.
Dvs. du skal udfylde en blanket, til Syn og Registrering. Den kan du få i synshallen lidt før du skal ind, og så udfylde den ude i bilen, inden tid.
Husk din reg.attest.
Vil du omregistrere straks efter, skal du også huske at have et forsikringsbevis fra dit f.selskab. Ellers er det ekstratur.

Med venlig hilsen
ktm

Tak for svar!

Forsikringsbevis har jeg, da jeg er klar til omregistrering. Jeg må lige printe et par vægttavler ud og klistre tape dem fast, så jeg er klar til nedvejning.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis