Hvordan hænger jeg skabet op?

Hej! Jeg skal hænge et skab op i køkkenet, men jeg er i tvivl om hvordan. Bagsiden ser ud således:

Det er rigtig tungt, skal bære tunge tallerkner og skal hænge i en murstensmur. Skal jeg bare hænge det op på kroge, og i så fald hvilke? Eller skal jeg skrue skruer igennem træet? Tak!

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville skrue den gennem den liste, også sørge for at den spinkle liste sidder rigtigt godt fast i skabet også, de små skruer der sidder der kan nok ikke hold det store, så et par skruer på væggen eller kroge som hviler på de beslag vil ikke holde til særligt meget.
Hej du kunne også bruge nogen murhager..De kan holde. Hilsen Erik

Hygger mig bare (:

Hvordan bruger man murhager? Skal de bare bankes ind, eller hvad gør man?
Jeg er begyndt at bruge karmskruer når jeg skal sætte noget tungt op.

Senest 3 Montana moduler som konen syntes skulle hænge på vores murstensvæg som ikke er speciel god i sådan et gammelt hus som vi bor i. De plugs der følger med fra montana er ikke gode nok hvis man vil være helt sikker på at det bliver siddende. Så 112 mm skruer gør tricket her.

Husk specielt bor til mursten/karmskruer.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Annonce
UHA Peter....

Det var nogle voldsomme skruer...
Hvis du ikke holder dem godt fra at blive planskruet, så stikker spidsen jo ud på den anden side.. en murstens væg er vel omkring 110mm plus det puds der evt er på muren. Og en så kraftig skrue kan nemt slå en stor flig af på den anden side af væggen!
Så på en ydervæg er det jo ikke et problem, men en skillevæg der består af en enkelt sten....

Bare en tanke :-)

Njord

MVH Njord
Når jeg har hængt tunge ting op har jeg brugt det med at understørre med den største liste jeg kan slippe afsted med. så hviler den lodrette belastning på listen under skabet og fastgørelsen i toppen sørger for at den ikke falder ud fra vægen.

Jacob
Rigtig god løsning som Jacob Antenne kommer med også, det giver en rigtigt holdbar løsning, listen kan jo bejses så den ligner rammen på reolen...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis