wv passat 1,9 tdi 99

hej derude er der nogle kloge hoveder der ved hvorfor min passat fra 99 ikke vil lave tryk i køler anlæget når jeg tar proppen af beholderen er vandet pivkoldt jeg har prøvet alt kølerrens skyllet varmeapperat igennem og hele systemet skiftet termostat luftet ud og gjordt ved når jeg fjerner termostat kommer der tryk på men den bliver kun 90 grader som den skal det er da lidt underligt
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En moderne tdi motor producerer ikke meget overskudsvarme, og i denne fimbulvinter, synes jeg ikke det lyder så mærkeligt.
Hvis ellers der er varme indendøre og vandet ikke forsvinder ville jeg ikke spekulere vældig meget over det.
Med forsigtighed kan du sætte lidt pap for køleren og så se, om det hjælper, men husk det, når varmen forhåbentlig en dag skulle komme igen.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja du har ret men når den står i en opvarmet værksted burde den opfører sig som på en sommerdag og problemet er at det er svært at lufte systemet ud når vandet bare risler ligeså stille gennem varmeapperatet hvis jeg fjerner termostatet er der masser tryk og jeg kan udlufte systemet da vandet sprøjter ud af udluftningen men så skal jeg jo montere den igen og så har vi balladen der er selvfølgelig ikke meget varme inde i bilen på grund af at vandet kun risler gennem varmeapperatet
Inde på værkstedet går den formodentlig bare i tomgang, hvilket ikke giver megen varme.
Jeg ville prøve den med pappet foran køleren. Termostaten åbner ikke før, der er ordentlig varme på maskinen. Det forklarer måske den beskedne cirkulation, men det burde sætte lidt varme i varmeapparatet, idet det på de fleste biler kører i et eget kredsløb direkte på motoren, før termostaten.

Med venlig hilsen
ktm

 

ja det med papet har jeg prøvet men det hjalp heller ikke og på værkstedet har jeg holdt den på 3000 omdr i en halv time uden resultat jeg fatter ikke en brik 



er du egentlig mekaniker eller 
Har været, men slet ikke med den slags biler!
Der er dog visse ting, der går igen i de fleste biler.

Med venlig hilsen
ktm

 

det kan være din vandpumpe der er over bjerget. de kan få tæret lamellerne væk, der trækker vandet rundt

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis