Forkert eller rigtig opstillet olietank?

Hej Alle

Har lige fået ny opstillet olietank, men nu når der er omkring 250 liter tilbage i tanker er mit fyr begyndt at gå ud. Har det noget med den nye olietanks opstilling at gøre?

Min tanke er om fyret kan suge de sidste 250 liter ud? Når nu slangen kører op, før den falder ned til fyret?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror sådan set ikke det er der problemet ligger, det er nok snare fordi i så koldt frostvejr udskilles parafinen og sætter sig i røret ind til fyret. Isoler røret ude og så skal du fylde ca. 10 liter petrolium på når du får tanken fyldt op, det hindre at parafinen stivner i røret.
Hmmm !
Er det ikke lige som om der mangler noget ved den tank, så vidt jeg ved skal den stå i en stor spild bakke.

V.h.  Håndværkeren
Min står heller ikke i en stor spild bakke. Det er der ingen der har klaget over, men skal der ikke være en hane på den sådan at man kan lukke hvis der går hul på røret?

Jeg tror altså det er et problem det skal løbe op af. Er der pumpe på dit fyr?
Hvis du ser ordentligt efter sidder der faktisk en ventil på mandens olie beholder
Ups sorry. Syntes bare det lignede en vinkel. Min fejl jeg beklager.

Men en anden ting jeg syntes der set lidt underlig ud. Komme studsen ud af siden af tanken? for på min kommer den ud af bunden.
tak for input.

Ja, den kommer ud på siden af tanken. Det er helt ny tank, så det går jeg ud fra er ok. Den smed der satte den op nævnte ikke noget med et kar under tanken, så det ved jeg da ikke lige om der skal være der.
Synes bare det er mærkeligt at fyret går ud nu når det ikke er så koldt længere (altså under 10 minus grader). Jeg trykker på knappen på fyret når det er gået ud og så starter det uden problemer igen.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Annonce
HÆ HÆ ! Det er nok dit fyr der er gået over til Sommer forløbet, nå nej det må du hellere få smedebassen til at kigge på, det er jo lidt surt at komme hjem til en iskold hytte
Hejsa..
Prøv lige løfte tanken i den ende hvor slangen er.. det jeg tænker er hvis det er vand du har problemer med og den får en lille skvat.. vandet ligger jo bunden, så hvis du lige tager en dunkraft og løfter lidt, kan du se over et par dage, og er problemet væk skal den drænes for vand.. kunne jo være at det bare var det ???

Mvh Jan J
ups.. jeg glemte lige sige.. Hvis jeg var dig ville jeg montere en vandudskiller inden for, på laveste punkt på slangen.. det skide vand er dsv tungere end olie.. mange problemer var undgået hvis det havde været omvendt ;-)
Mvh Jan J
Hej du skal nok hæve tanken lidt så kobber røret falder ind mod fyret så skulle du få det hele med. Erik

Hygger mig bare (:

Eller bor hullet i muren til røret 25 cm længere nede.
Det fungerer hos mig.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis