Forkert eller rigtig opstillet olietank?

Hej Alle

Har lige fået ny opstillet olietank, men nu når der er omkring 250 liter tilbage i tanker er mit fyr begyndt at gå ud. Har det noget med den nye olietanks opstilling at gøre?

Min tanke er om fyret kan suge de sidste 250 liter ud? Når nu slangen kører op, før den falder ned til fyret?


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Hej Alle Har lige fået ny opstillet olietank, men... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Bare du søger for at der er fald hen til hullet så pumpen ikke skal kæmpe så meget med at få det ind til fyret. Så tror jeg det går. Erik

Hygger mig bare (:

nu ved jeg ikke hvad du mener med at hæve tanken "lidt". vi snakker om at slangen går 60-70 cm op før det falder ind mod fyret. Det er en del at hæve det. Mener selv at slangen skal føres gennem muren længere nede, men regner med smeden ved hvad han laver, eller hvad? Det er en ommer fra hans side ellers. Er sku ikke så tilfreds med at han har ødelagt den mursten har boret igennem, så det må han jo finde en løsning på.

Tanken var overdækket indtil opsætningen, hvor alle huller i toppen af tanken blev proppet af, så håber da ikke der er vand i den.

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Man kan jo se på billedet, at det var nemmere at bore hullet der. Så skulle manden ikke bukke sig så meget.
Men det kan ikke være det store problem at bore et nyt hul. (Og mure en ny sten i det gamle.)
Det jeg mener med at hæve :
Er at "hvis" du har vand stående i bunden af tanken, kan det være det der bliver suget ind i dit fyr.. hvis du løfter tanken lidt i "slange"siden, vil vandet løbe ned i den anden ende.
Der kan sagtens forekomme kondens o.s.v.. der er næsten vand i alle tanke, så det er ikke en stor ting, det skal jo bare ud hvis det er der dit problem er..
Mvh Jan J
Nu er tanken jo ny, så skulle der nødigt være vand i, de sidste ca 50 liter suger den nok ikke op.

Det burde ikke være et problem, at suge det op.
Jeg har en jordtank, her er løftehøjden 2½ meter, når tanken er ved at være tom, det giver ingen problemer.

Måske er filtret i pumpen stoppet, når der nu har været flyttet rundt?

mvh jens
Hej jeg vil gøre som Jan skriver løft tanken der hvor ventilen er så kører det. Erik

Hygger mig bare (:

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis