Gråspurve mellem undertag og tagsten.

Hej,

Jeg har et hus med cement tagsten.
Sidste år var der nogle gråspurve der have bygget reder under mine tagsten, men oven på undertaget, helt ude ved tagrenden.
Jeg er tror de har tænkt sig at flytte ind igen i år.
Så er spørgsmålet om jeg skal lade dem bygge rede under taget igen, eller skal jeg på en eller anden måde få lukket af for dem?
Jeg tror umiddelbart det er nok at købe noget net at sætte i tagrenden, lige som det man bruger så tagrenden ikke bliver fyldt med blade.

Mvh
Martin

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
der skal noget fuglegitter på nede ved din tagfod

http://www.lyrk.dk
Ja, fuglegitter under tagstene ville være optimalt, men hvis tagstene render langt nok ned i tagrenden, kan et større insektnet/snefangsrør som lægges i tagrenden måske også være løsningen, det holder dog på møget i tagrenden, så hyppigere rensning af tagrenderne skal du forvente.

Tagrende net kan selvfølgelig også bruges, hvis det er muligt at lukke fulgene ude med denne løsning også.
Hej,

Tak for svarene.
Jeg vil ud og have fat i noget fuglegitter.

Mvh
Martin
Lad dem dog blive boende, de har ikke mange steder at bo længere.

Bent.
Ja, eller det gør deres reder da de holder på vandet / fugten som nedbryder undertaget over tid.
Jeg vil nu også lukke af for dem. Jeg er sikker på de nok skal finde et andet fint sted at bygge deres reder.
Men nu har jeg fået anskaffe mig noget fuglegitter, og skal til at sætte det op.
Men jeg kan ikke se hvor jeg skal skrue det fast. Jeg synes der skal være en lægte længere ude hvor det skal skrues fast, men det ser ud til at der er lavet noget blik som går ud i tagrenden, og så er der undertag oven på.
Kan jeg ikke sætte fuglegitter på når det er lavet sådan, eller hvordan gør jeg det?
Jeg har lige lagt et billede ind af hvordan det ser ud.
Jeg har lige søgt lidt på nettet omkring det.
Kan det passe det bare skal skrues fast gennem undertag og det blik som går ud i tagrenden?
Ja, men skal stå så langt inde at det ikke hæver dine tagsten.

Husk det skal være ventileret fuglegitter da du har undertag.
Mange tak, så er det bare at gå igang med at få det sat op inden fuglene begynder at bygge reder.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis