Mangler varmt vand når cirkulationspumpe kører

Hej

Jeg har et næsten nyt hus med gulvvarme, jeg har observeret at når gulvvarmen kalder på varme, cirkulationspumpen kører, bliver fremløbsrøret til varmvandsbeholderen koldere.

Dette kan så resultere i manglende varmt brugsvand.

Nogen ide til hvad det kan være?

Er det differenstrykket det er galt med?

Vi har fjernvarme.

 Hilsen Palle

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan se på postnummeret at du nok har direkte fjernvarme, hvor på systemet sidder vvb og sider tryk diff før eller efter føderørene til vvb ?? men den pumpe er det til en gulvarme shunt ??
Jamen så burdte det slet ikke kunne opføre sig som du beskriver , for vvb har direkte fjv udenom trykdiff , så der burdte være et difftryk på ca 1,5-2 bar og trykdif regulatoren laver et difftryk kun over shunten på ca 0,1 bar (hvis den er indstillet rigtigt) så om ikke andet burdte varmen så absolut komme til vvb, det eneste jeg kan se kan være galt er at returventilen på vvb måske er stoppet ? hvad med snavssamlern på fremløb fra fjenvarmen (bør der sidde, men gør der desværre ikke alle steder)
Jeg kan heller ikke forstå det...
Som sagt er huset ikke ret gammelt, så vi har haft ringet til vvs-firmaet der har lavet installationen, de skiftede termostaten, en Danfoss ATVB., sidder på returvandet.
Det mærkelige er bare at det kun er galt når der kaldes på gulvvarme???

 Hilsen Palle

Jeg havde besøg af vvs-manden idag..;-D

Det viste sig at være termostaten til gulvvarmen der var defekt, vandet løb lige igennem den og "blokerede" så udgangen pga for høj udgangstemperatur.
Det lød meget logisk da han skulle forklare det, så nu håber vi på varmt vand også i bruseren.

 Hilsen Palle

Annonce
Hej PalleE
Den termostat du nævner, sidder den umiddelbart inden Cirkulationspumpen på et T-Stykke tilløb fra Fjernvarmen? Jeg har nemlig modsatte problem med fin varme på brugsvandet men ingen varme i gulvet.

MVh Mads

Mads

Hej Mads.

Ja, det er den.

Prøv evt. at tage hovedet af den og se om det hjælper.

 Hilsen Palle

Hej Palle,

Det virkede ikke før jeg skruede stiften løs - men så sker der også noget - herligt :-) Ved du om den virker som alle andre termostater hvor man kan skrue stiften ud og smøre den uden at der pisker litervis af vand ud?
1000 tak for hjælpen til nu..

MVH Mads

Mads

Hej

Nej, det ved jeg desværre ikke, prøv evt. "bare" at motionere den og se om det ikke er nok.

Godt du fik varme igen ;-D

 Hilsen Palle

Hej Palle,

Ja det kunne blive en dyr fornøjelse at holde varmen under bruseren :-)

Jeg må se at få skilt termostaten ad og få den smurt og så satse på den virker fremover. Jeg tror næsten det er det gode vejr, som har givet problemer. Tænker at stiften har sat sig fast nu her hvor det ikke er minus grader udenfor og ventilen skulle lukkes for første gang i måneder.
Mvh Mads

Mads

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis