Spartling + filt ud i vindueslysninger - udfordringer

Jeg skal til at pudse op i vindueslysningerne, efter at have taget den gamle løse puds ned. Derefter vil jeg spartle og sætte filt op. 

Indenfor de næste 5 år, håber vi dog på at efterisolere udvendigt hvor vinduerne skal flyttes med ud, ligesom vi skal have omfuget vinduer eller skiftet. 

Det betyder at vi skal til at rode med vinduerne igen, og dermed vil det jo blive grimt på indersiden i lysningen. 

Det er ret øv, at vi nu sætter filt på væggene for indenfor relativt kort tid, at stå med lysninger, der er blevet grimme pga. vinduer der er blevet flyttet ud ifm. efterisolering eller skift af vinduer.

Er der nogen fiks måde at få repareret filten i lysningerne på i de nævnte tilfælde, eller er der noget jeg skal tage højde for allerede nu når vi sætter filten op? 

Jeg har overvejet at undlade at fuge ind mod vinduerne, for at det ikke skal rive op i filt og maling når vi engang tager vinduerne ud.



5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg synes bare du skal sætte filt op, som planlagt.
Efter 5 år, skifter du så vinduer og monterer disse flotte lysninger samtidig.

http://www.ue.dk/nyhedsarkiv/27503.aspx

Og nej, jeg har ingen interesser i firmaet

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tak for dit svar.

Vi har bevist fravalgt de fine lysninger ;-), og i særdeleshed karmen rundt om.

Men andre gode ideer modtages gerne
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Du skal ikke være så bekymret. Filt er ikke det værste at "luse" sammen. Alternativt kan du hurtigt spartle den "gamle" filt i lysningen og spartle kanten op mod den nye vindue om 5 år og så sætte et helt nyt stykke filt op i hele lysningen.

Så lav det nu pænt nu, så du ikke skal gå og ærge dig i 5 år over den manglende finish med fugen ved vinduet. Og sov roligt.
Jeg er nok heller ikke selv til "almuelooket" som "de fine lysninger og karme" giver. Mere til det stilrene, glatte design, så jeg forstår dig udmærket.

Er helt enig i, at det ikke er noget problem at tapetesere lysningen om, om 5 år. Så husk at gemme noget filt til det, hvis du vælger denne løsning.
I øvrigt kunne det så se flot ud. med en matchende farve i lysningen, et par toner lysere, eller mørkere end resten af væggen.

Jeg har selv lavet dette i et værelse. Væggene en farve, endevæggen med vindue en lidt mørkere farve og lysningerne i samme farve som væggene.
Naturligvis kun ultra små nuanceforskelle i samme farve... flot og professionelt look... hvis du altså forstår at beskære farverne og overgangene knivskarpt

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Tak for jeres svar.

Det lyder godt at det er muligt at reparere når vi engang får efterisoleret.

Det er en god ide at lave lysningerne en anelse lysere, men lige pt. bliver det hele bare malet hvidt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også