Grundbøger/lærermateriale fra håndværksuddannelsen

Vi er jo igang med at totalrenovere huset, og får i den forbindelse en masse spørgsmål. Så har jeg tænkt på at der må findes noget materiale, ala grundbøger, hvor håndværkerne også kan hente deres viden. 

Er der nogen der har kendskab til sådan noget materiale? 

En nybegynder gør-det-selv'er kan vel også blive klogere af det!

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skal du ikke forvente at finde i nogle bøger, men du kan selvfølgelig finde lidt informationer om det på nettet, og læse diverse byg-erfa blade.

Men du finder ikke disse informationer i grundbøgerne fra vores uddannelse, det er rent erfaring der fåes på byggepladsen, og det vi læser udover vores lærerbøger.
Enig. mange ting er det man lærer i den virklige verden. man kan desværre ikke læse sig til alle hændværker trickene.
Dog har de nogle fede bøger hos axminster i england.

Jacob
Hvis det er en større renovering, kunne du jo oveveje at bruge lidt penge på byggerådgivning, det kan jo være en besparelse i den sidste ende.

Men vi vil selvfølgelig hjælpe dig så meget vi kan her på LDS...

Hej Koluda.

Jeg holder normalt meget af duine konstruktive indlæg.....
Og mon ikke du har brugt julen på at lære hvordan man lige lægger et "skjult link" ind i teksten.....
Det er grundlæggende ikke noget jeg finder OK.... Og når linkene så ender hos dig selv... Ja så er grænsen altså nået..

Jeg accepterer at der er link osv i ens "underskrift" og også i teksten når der henvises åbent til yderligere oplysninger, fx har du tidligere henvist til billedserier fra kunde opgaver, hvilket har underbygger og det er OK.

Men hvad siger i andre brugere??

PS. undskyld jeg kom til at dreje tråden i en anden retning!

MVH Njord :-)

MVH Njord
Ja, der ser jeg helt anderledes på Koluda's links, alene fordi de er så vældig informative, med gode billeder og beskrivelser.
Det er netop ikke tom reklame, som jeg er vældig oppe på dupperne med at forfølge og hetze.
Det ville have været guld værd for mig, da jeg for 15-16 år siden var igang med min totalrenovering, hvis jeg havde kunne følge processen f.eks. på Koludas hjemmeside.
Jeg anser det for værende meget værdifuldt, når vi har proffer inde over, som vil mere end blot, tomt og goldt, at reklamere for sit firma, men er villig til at øse med den store skovl af sine erfaringer og bruge meget tid på at illustrere det, så de fleste kan være med og forstå sagerne.
I de par år, hvor du, Njord, var "fraværende", havde vi en megalang tråd, hvor Sælbygarn, eller hvordan det nu er han staver det, gennemførte en større tagrenovering på et byhus i det Nørrejyske. Det var fomidablet at følge Koludas udførlige anvisninger, og det uden at han var involveret i projektet. Bare en skam en sådan tråd forsvinder ud i glemslen.

Så jeg mener det er OK, når det gøres så seriøst som Koluda gør. Derimod er der andre, ingen nævnt, som det er til at brække sig over, men jeg tror at sådanne ligegyldige reklametråde, giver mere bagslag end gavn.

Med venlig hilsen
ktm

Annonce
Nu har jeg startet tråden, og lige da jeg så linkene tænkte jeg hmm, men idet det ikke er Koludas sædvanlige stil, og idet de konkrete links, rent faktisk underbygger og giver yderligere information (udover at sælge), så syntes jeg ikke det gjorde noget.

Og jeg bruger da også gerne de fine billedserier fra Koludas hjemmeside, selvom der ikke er anvisninger, giver de alligevel et billede af hvordan processen er når man er igang med en totalrenovering.

Og nu er der et pænt stykke vej fra Slagelse til Roskilde, ellers kunne jeg såmen nok have fundet på at bruge Koluda.
Skrevet af njord på 02 jan 2011 09:40
Hej Koluda.

Mon ikke du har brugt julen på at lære hvordan man lige lægger et "skjult link" ind i teksten.....

Nej, det har jeg lært for rigtigt mange år siden....

Og har da også brugt det lige så mange år, til glæde for en hel del brugere, og selvfølgelig søgemaskinerne som kommer undertegnet til gavn den vej også, men ligeledes LDS som efterhånden fylder godt i søgeresultaterne også.

Det skal altså ikke ses som reklame for firmaet, selvom nogle måske opfatter det sådan, jeg er rimeligt bevist om ikke at skrive reklame for firmaet, som tilbyde mit arbejde i tråde eller pm, som jeg da ved andre benytter sig af, samt give priser på arbejde over trådene til brugere, men holde det til rent hjælp over forummet, også kan evt. interesserede selv kontakte undertegnet, når / hvis de ønsker yderligere af undertegnet.

Jeg laver generelt også kun links i trådene som er relevante for tråden, så kan man måske finde informationer om det på min hjemmeside, hvis man vælger at følge mine links, og hvis ikke så vælger man ikke at trykke på dem.

Jeg håber de fleste herinde godt ved at jeg ikke bruger LDS til reklamesøjle, og på ingen måde forventer at hente opsætning ved at være aktiv her på LDS, og håber også af Admin her på forummet, ved at jeg ikke bevist overtråder "grænsen" for hvornår det er okay at benytte links i indlæggene.

Skrevet af ktm på 02 jan 2011 10:22
Ja, der ser jeg helt anderledes på Koluda's links, alene fordi de er så vældig informative, med gode billeder og beskrivelser.
Det er netop ikke tom reklame, som jeg er vældig oppe på dupperne med at forfølge og hetze.
Det ville have været guld værd for mig, da jeg for 15-16 år siden var igang med min totalrenovering, hvis jeg havde kunne følge processen f.eks. på Koludas hjemmeside.
Jeg anser det for værende meget værdifuldt, når vi har proffer inde over, som vil mere end blot, tomt og goldt, at reklamere for sit firma, men er villig til at øse med den store skovl af sine erfaringer og bruge meget tid på at illustrere det, så de fleste kan være med og forstå sagerne.

Takker for opbakningen...

Skrevet af ktm på 02 jan 2011 10:22

I de par år, hvor du, Njord, var "fraværende", havde vi en megalang tråd, hvor Sælbygarn, eller hvordan det nu er han staver det, gennemførte en større tagrenovering på et byhus i det Nørrejyske. Det var fomidablet at følge Koludas udførlige anvisninger, og det uden at han var involveret i projektet. Bare en skam en sådan tråd forsvinder ud i glemslen.
Den er ikke helt forsvundet ud i glemslen, det ligger rigtigt godt placeret på google, og giver sikkert også en del trafik fra søgemaskinerne over til LDS.

Her et nyt link til tråden her på LDS....   Lægning af nyt tegltag

Det er også denne tråd der faktisk var begyndelsen på et samarbejde med gør det selv bladet omkring en artikel omkring lægning af et nyt tegltag, denne kan ses på nedenstående link, men desværre kun i fuld størrelse af abonnenter.

Artikel om nyt tegltag hos gør det selv

Men som profile som er importøren af Nibra teglene som vi lægger i artiklen, har valgt at lægge på deres side i fuld udgave også.

Nyt tegltag artiklen i fuld udgave

Jeg har hjulpet mange andre end Sælbygaard med at lægge deres eget tag, både med rådgivning over mails, PM´s og forum tråde, men da også over telefon og ved besøg og rådgivning omkring arbejde, og jeg syntes faktisk det har været spændene, og det er blevet nogle rigtige flotte tegltage der har fået lagt, og de har været mere trygge ved sådan en større opgave, fordi de har fået lidt hjælp med på sidelinien.

Skrevet af VH på 02 jan 2011 11:18

Og nu er der et pænt stykke vej fra Slagelse til Roskilde, ellers kunne jeg såmen nok have fundet på at bruge Koluda.
He he jeg har squ fået lokket ham helt til Sønderjylland så tror han tager turen til Roskilde også hvis det skulle være

til Njord.
Jeg syntes ikke det er rigtigt at disse links er som reklame. Opfatter dem kun som informative og viser blot hvad man kan gøre, og ikke hvem man skal have til at gøre det.. 

Så håber da Koluda fortsætter også fordi det gør svaret meget mere præcist, fordi man hurtigere kan se slut resultatet...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Hej med jer alle.

GODT ord igen.

Jeg vil lige pointere at jeg holder RIGTIG MEGET af Koluda's indlæg. Det var bare den drejning hvor der var indsneget sig nogle "skjulte links" jeg ikke var helt glad for!

Jeg medgiver straks at Koluda rentfaktisk har en hjemmeside hvor der også kan hentes en masse inspiration. Og bestemt ikke kun rummer reklame fopr hvor super godt liga han kan klare en opgave... Jeg har fuld tillid til både rådene og det arbejde han udfører. Kunne såmænd finde på at hyre ham engang :-) Så det er ikke der der halter..

Så Koluda blive endelig ved med dine råd og den iøvrigt fine lineie du kører :-)

MVH Njord

MVH Njord
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis