Tråden er låst

Firkantet dørgreb.. hvor????

Hej,,jeg søger et dørgreb til udvendig dør. det skal være firkantet. kan ikke finde det nogen steder ( jeg har en kat der bliver ved ned at hoppe op og åbne døren ) regner med at mit problem kunne være løst med et sådan
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Klog Kat
Løsningen kunne være at lade det pege nedaf så kan missen hoppe lige så lystigt den vil, der sker intet.
Hej

Måske skal du kigge efter et rundt, eller kuplet. Jeg mener at have set det i fx kataloget fra Masnedø marine.. www.mmc.dk kataligside 136
Om firkanten er samme størrelse ved jeg dog ikke. Men det kan nok checkes.

Ellers er en hurtig løsning at du korter af håndtaget der hvor du vil undgå katten kan åbne døren... nemt og hurtigt hvis det kun en enkelt dør eller to der skal kattesikre :-)

MVH Njord
Den bedste løsning vil jo være en kattelem, de kan fås med en låsemekanisme så det kun er din kat der kan komme ud og ind.
Hej Håndværkeren
jeg bor på en landejendom og hr 4 katte til at fange mus og de skal ikke ind i huset men den ene var lidt klogere end de andre og fandt måden at komme ind i varmen på, men tak for rådet
Hvis jeg var mis hos dig ville jeg nedlægge arbejdet lige til du lukkede mig ind under din varme dyne ÆV BÆV
hvad med at sætte (måske en dum løsnig)
en ventilhåndtag med firkanthul på døren eller en "skive" eller"kugle" håndtag.!
så hville katten vanskelig at åbne døren

med som en anden tråd nævner en kattelæm i døren.!

den med dørhåndtaget nedad der kan katten med lidt snilde at give
håndtaget en dask på siden mod kammen og vægten af katten at åbne døren
men en fidus i at monter en smækdæmper på dørkammen.
dimsen der dæmper dørsmækket og lukker stille i med et klik fra riglen.
og den er med hjul og hydravlik cylinder. på en kraftig beslag af rustfri stål.
så skal der åbnes med lidt modstand.! og der kan katten ikke åbne døren.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis