kæde typer

er der nogen erfaringer med savkæder til frosset træ, dem vi har nu har tendenser til at blive sløve efter meget få snit, det er på et save kløve anlæg, og har nu tanker på at købe stihls kæder med hårdmetal tænder..???
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke muligt at justere den hastighed sværdet trykkes ned i træet, jeg tænker mig at den trykker for hårdt, det sløver kæden uanset om træet er tørt eller vådt / frosset. Jeg har efterhånden set mange "amatører" der knokler saven ind i træet, det er ganske unødvendig og slider dobbelt så hårdt på kæden.
den har konstant tryk på det kan ikke ændres.
alt styres fra et joystick så der er ikke mulighed for at ændre på det.
skal dog lige siges problemet først er kommet under frosten.
Og det er ikke muligt via joysticket at justere hastigheden /trykket på sværdet.
Nu er dit joystick jo nok ikke på samme måde som i en kran, sådan nogle har jeg jo ført i mange år, der ændre vi hastigheden ved at trykke mere eller mindre.
nej det er enten eller-
nej det er enten eller-
Annonce
Ja det er jo noget skrammel, så må du vente til det tør op igen. Du kan jo aligevel ikke fyre med det før det er tørt.
nej det er skam godt klar over, men der er jo nød til at lave noget der kan tørre, ellers brokker folk sig jo bare..'G
Stihl skriver jo direkte, deres "hårdmetal" kæde er velegnet til frossen træ.
Så er der vel ikke så meget, at betænke sig over?

Dog vil det jo kræve, special slibeundstyr, hvis du skal slibe den op!
Måske en diamand fil kan klare det?

http://www.stihl.dk/isapi/default.a...apid_d.htm

mvh samt godt nytår
jens
ja det ved jeg men det var mere om der er nogen der har erfaringer med dem, de koster nemlig en krig, og ligeledes skiven til at slibe dem koster 1300 kr.
Skrevet af sluppermand på 01 jan 2011 15:08
ja det ved jeg men det var mere om der er nogen der har erfaringer med dem, de koster nemlig en krig, og ligeledes skiven til at slibe dem koster 1300 kr.
Så må man da også gå ud fra at det er kvalitet, til de priser. Og er det noget du tjener penge på, er det jo blot at lægge lidt mere på prisen for en "meter"

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis