Bosch HLN 122150X Kontakt til ovn smelter

Hejsa, jeg har et Bosch Komfur hvor kontakten til ovnen smelter i den første kontakt (brun/brun) ledning, det betyder at jeg ikke kan starte oven selvfølgelig.

Sagen startet med at vi fik et brugt komfur, hvor vi fik at vide at ovenkontakten var i stykker, jeg bestiller så en ny direkte hos Bosch, får en ny kontakt hjem og installere den i stedet for den anden.

Ovn fungere og jeg tester det af og alt fungere som det skal, over under varme grill med mere..

Jeg når sågar at lave en omgang boller i den, men næste gang jeg skal bruge oven, smelter kontakten igen, samme sted som sidst,  (se billede hvor de 2 brune ledninger samles) jeg har forsøgt at måle mig frem til om der kommer for meget strøm igennem, fra væggen, hvis jeg måler nul (blå) og så facerne, måler den 220 v på dem.

Jeg vedlægger billede af tilslutning, anvisning til ledninger samt kontakt.

De glaskeramiske plader funger som de skal.

Håber der er en som kan hjælpe med dette problem, der er desværre ikke garanti på oven.


 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sandsynligvis en dårlig forbindelse - den brune ser ikke for god ud på billede 2.

Prøv at skille det ad og så samle det igen.

Dårlige forbindelser er ofte skyld i øget opvarmning.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Jeg har nu fået tegninger fra Bosch på mit komfur og er desværre ikke istand til at aflæse det korrekt, men er der nogen som kan se ud fra tegning om ledninger og net tilslutning er korrekt, for mit problem er forsat at jeg er bange for at kontakten skal smelte igen, den koster trods alt 400 kr.

Jeg vedlægger det diagram jeg har fået fra Bosch i håb om der er en som kan sikkere mig at det hele er tilsluttede korrekt.

Mvh Kvs

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis