Auto Boot af Win XP

Skal bruge et prg der kan boot'e min gamle Win Xp bærbar på et eller flere faste tidspunkter på dagen. 

Har prøve et fra Sofonica (FreeShoutdownTimer), det genstarter også fint Win XP efter et fastsat tidspunkt, men det skal startet manuelt igen


Det jeg skal bruge skal bare startes en gang og så kører det af sig selv indtil jeg manuelt stopper det. Jeg er ikke i nærheden af PC så derfor skal det være 100% automatisk.


Har tjekket min BIOS der er intet der kan hjælpe mig der. Opgradering er desværre ikke en option.


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du prøvet defragtmentering, der bliver ryddet op på harddisken, desværre kan det være langsomt hvis du har meget liggende på disken. Men det kan programeres til at starte dagligt på et bestemt tidspunkt.

V.h.  Håndværkeren
Håndværkeren : Nu omhandler dette ikke defragtmentering.. Men boot, altså opstart af maskinen??

splitbus : Må man spørge hvorfor maskinen skal starte? køre der noget specialt ?

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Nu er det et stykke tid siden jeg brugte xp, men kan du ikke smide det i start menuen i programmer. Der ligger de filer den skal starte op når du tænder eller booter.
Men okay skal man klikke på et ok i selve programmet hjælper det jo ikke.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Igen det er IKKE et program manden vil starte, men selve computer ?????

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Ja jeg har et specielt program kørende på XP maskinen og da jeg ikke er i nærheden af PC skal det boot prg være et prg der kan genstarte PC en eller flere gange om dagen HELT automatisk og uden taste tryk anden end den ene gang hvor jeg starter processen.


Det skal gøres da hverken program eller XP er så stabile at de kan køre i længere tid

Man kunne sætte en tænd/sluk ur på men det tror jeg hverken mit prg eller XP vil syntes om i længden

Vil du slukke pc'en helt, eller kun genstarte den?

mvh samt godt nytår
jens
Der burde altså være mulighed for at gøre dette via din BIOS, måske den kræver en update først...


Jeg har pt en oppe tid på en lille windows XP server som har kørt siden Marts 2010.. Den køre nu stadig fint..


Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
du laver et kald til shutdown.exe /r (mener jeg) inde i scheduled tasks. så genstarter den på de tidspunkter du beder om.

Men måske ville jeg kigge lidt mere på hvorfor den er ustabil. XP kan sagtens kører lang tid. at genstarte maskinen er kun symptombehandling
kimcarlsen : Det var min næste tanke, hvis windows bliver sløv efter en uge så er en "re format" måske en god ide samt totalt update af samtlige drivers...

Køre maskinen kun eet program så burde det ikke være det store problem..

Der er en guide til Schtasks her http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/schtasks.mspx?mfr=true

Og skal du genstarte med "shutdown.exe" så benyt denne command %windir%\System32\shutdown.exe -r -t 0

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis