Auto Boot af Win XP

Skal bruge et prg der kan boot'e min gamle Win Xp bærbar på et eller flere faste tidspunkter på dagen. 

Har prøve et fra Sofonica (FreeShoutdownTimer), det genstarter også fint Win XP efter et fastsat tidspunkt, men det skal startet manuelt igen


Det jeg skal bruge skal bare startes en gang og så kører det af sig selv indtil jeg manuelt stopper det. Jeg er ikke i nærheden af PC så derfor skal det være 100% automatisk.


Har tjekket min BIOS der er intet der kan hjælpe mig der. Opgradering er desværre ikke en option.


Skal bruge et prg der kan boot'e min gamle Win Xp... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Og skal du gøre det på den lidt mere besværlige måde så er Cron en mulighed...

På den anden side, lidt unix tools på en windows box/server går man ikke galt med

Da linket desværre er meget langt har jeg benyttet tinyurl -> http://tinyurl.com/33xdbhw

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kun Genstarte PC'en

Det er no heller ikke så meget Win XP der er ustabilt, nok mere selve programmet, der har det med at gå ned. Ved godt jeg burde kigget efter noget andet, men tror desværre ikke det er en mulighed. Tror ikke der er lavet så mange af denne type prg.

Jeg har købt en USB Temp føler der hedder Hid Temper og har 2 prg til denne, det ene der følger med kører fint, men jeg kan ikke få det til at sende email, da jeg ikke kan bestemme det port nummer der skal bruges
Det andet hedder UTAC er lidt ustabilt men i dette kan jeg bestemme port nummer så det sender fint email.

Har forsøgt med Shutdown, men efter genstart skal det startes manuelt igen

Win XP er rimelig ny installeret, så det kører faktisk OK, det er nok mest min software der behøver lidt hjælp
Dit email problem kan måske løses på anden vis, har programmet mulighed for at gemme en logfil ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
hej du kan vælge at lave en batfil og aktivere den via Schtasks
smid disse linjer i:
net stop ExpService
C:\WINDOWS\system32\shutdown.exe /r /c "Daglig genstart" /f /d p:0:0

Der er ingen grund til at benytte en .bat til Schtasks, det er netop derfor Schtasks er lavet..

Schtasks har ingen "limit" du kan bede den om at gøre hvad, når, fordi, og ja

Som sagt hjælper meget gerne med noget kode til dit system, (.NET er ikke så svært)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis