Radio i Fiat Multipla

Hej igen.
Er der nogle herinde, der ved, om en radio fra en Fiat Multipla årg. 2006 passer i en Multipla årg. 1999? Det er ikke en almindelig "standard"-radio. Jeg ringede til den lokale Fiat-forhandler, men han ville udelukkende sælge mig en - ikke svare på spørgsmål.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, så er han jo en idiot... ring til en anden

Der findes store DIN skakte og små DIN skakte.... så det kan en hvilken som helst FIAT forhandler vel svare på.

Mit bud er, at der sidder en radio i Multipla, der bruger stor DIN skakt.
Man kan købe afblændingsstykker til en Multipla, således at man kan montere en "almidelig" størrelse radio i bilen. (Altså med lille DIN skakt... eller også kaldet ISO radio).

Det afblændingsstykke der findes, er til samtilige Multiplaer.... derfor tror jeg at det er samme størrelse DIN skakt der er i de forskellige årgange.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det er noget med panelets- og frontens form, ikke så meget skakten. Det er radioer lavet specielt til denne ene bilmodel - egentlig en tåbelig idé. 
Men ja, jeg kunne jo prøve at kontakte en anden forhandler. 

Jeg har godt set de rammer man kan købe. De kan få "alle" radioer til at passe ind, men men men - Ayathollaen ønsker ikke en sort radio i en grå ramme, på et gråt instrumentbræt. Lidt et luksusproblem i mine øjne, men alt for husfreden.


Herunder er et billede af model 2006
Fiat Multipla, CD/Radio, Original CD/radio til multipla.
OK, har lige siddet og rodet med et par billeder af Multipla´er fra 1999 og 2006.

Umiddelbart ser det ud som om de 2 radioer ligner hinanden en hel del. Her kan du finde et billede af en 1999 model:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/fi...-sx/398177

Er det ikke bare en radio med en almindelig lille DIN skakt og så et stort panel foran?
Det kan du se på din 2006 model radio, ved at sammenligne metalkassen bag panelet med en alm. radio.

Jeg tror de passer sammen. Men ring nu lige til en fornuftig FIAT forhandler, der har forstand på tingene.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

kør ud til en hugger og køb en brugt. der står masser af de æsker rundt omkring

 

Tusind tak for svarene! Jeg tager chancen og køber den fra 2006. Den er også brugt og billig nok, så jeg orker ikke at skulle rundt om huggeren - jeg ville ikke spare meget her.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis