KPK, OUTLINE OG STORKE VINDUER

Læste i en tråd fra 2009 at det er samme koncern, men ikke samme vinduer.
 
Mit 1. spørgsmål er så om de alle skal bestilles igennem en tømrer og om prisen ikke blir dyrer af det???

2. spørgsmål, når de bliver bestilt af tømreren kræver de så at de skal isættes eller kan man selv stå for det??

Disse firmaer er jo blevet rost på nettet og det er jo en go ting med personlige erfaringer, så måske vi skal se efter de mærker og ikke de netbaserede bedst og billigst..

Havde også overvejet Vindmark og Thema fra stark, nogen med erfaringer fra disse?? de skal nemlig ikke bestilles igennem tømrer og er jo ret lokale.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ikke erfaring med Vindmark og Thema, men har fået sat et KPK vindue i. Jeg er klar over at flere herinde er meget tilfredse med dem, men jeg må sige, at vi nok giver lidt mere når vi skal have skiftet alle vinduerne og får Rationel vinduer istedet.

KPK vinduet føles koldt på rammen (de gamle trævinduer (fra ca. 1984) er væsentlig varmere på træet. Derudover føles håndtaget også lidt løst, og sidder ganske lidt skævt inde ved træet. Det er ikke noget de fleste mennesker vil lægge mærke til, og det er meget meget lidt, men når man har fået øje på det er det bare lidt trælst. Håndtaget har også en facon, jeg ikke er helt vildt med, men der kan måske fås forskellige slags.

Generelt har jeg bare ikke en fornemmelse af at, det her er et lækkert vindue, men det er så vidt jeg kan vurdere fint til prisen. Når det kommer til samtlige vinduer, ville jeg dog foretrække rationel, som jeg til gengæld syntes føles lækre og ser lækre ud.

Uanset hvilket vindue du vælger til slut, vil jeg anbefale at du tager ud og ser det i virkeligheden før du bestiller det!
Ok lyder lidt overraskende for mig, for er blevet frarådet rationel, pga dårlig service, afviste klager og maling der bobler efter kort tid.

Men der er jo mange meninger og det er en jungle desværre.. ang dine kpk, så siger du udemærket til prisen, men hvad er prisen, for kan ikke se det via deres side da dert skal være igennem tømrermester man bestiller tilbud... vi skal have 2 facade døre, 2 terasse døre og omkring 10 vinduer, så er lidt træt af at mange af de vinduer der blir anbefalet rundt om, som ideal combi, outrup, hvidhjerg og kpk ikke kan findes med pris så man har en ide om slut pris inden man kontakter firmaet.
Ok, jeg har ikke hørt dårligt om rationel, men har heller ikke undersøgt det nærmere. Jeg har bare haft fingrene i dem i byggemarkedet, og kan bedre lide den måde det føles på.

Hvis du googler "prisliste kpk" finder du div. links til prislister, fx. her: http://www.jabygaps.dk/kpk_pris.pdf

super tak for tippet...
KPK´s prisliste kan også hentes her på min side.

KPK 2010 prisliste

Jeg har dog slet ikke samme indtryk af hverken Rationel eller KPK som fremlægges her.

Rationel er slet ikke den flotte finish der bliver langt op til her, generelt er kvaliteten af Rationel slet ikke i top, men det er prisen.

KPK har jeg ikke modtaget et eneste parti fra de sidste 4-5 år med reklamation, det kan ikke siges om Rationel, hvor vi jævnligt har reklamationer, specielt med Alu-træ vinduer er der masser af sætte fingrer på.

Outline, KPK og Storke vinduer er efter min vudering samme kvalitet, prisen er dog efter hvilket mærke man vælger, og her er altså penge at spare ved at købe hos KPK vinduer.

Har solgt til flere herinde fra, og ikke haft en eneste der ikke har været tilfredse med deres partier fra KPK vinduer og døre.
Annonce
hvis du sælger dem, skal de så monteres af en fagmand eller kan man selv stå for det... eller hvad er ideen med at man skal igennem fagmand for at købe vinduerne????
Det kan man sagtens klare selv.

Ideen er at priserne kan holdes lavere, da der er mindre administrativt arbejde for KPK vinduer og andre der sælger direkte til håndværkerne, frem for trælaster osv. skal på som mellemled.

Det ser ud til jeg måske skal ud i en helt 3. løsning, når engang skal skifte resten af vinduerne
jamen blir håndværkeren så ikke bare mellemledet der tjener... er det ikke hip som hap, og hvad nu hvis folk selv har modet på at sætte vinduerne i... ja så får de vel ikke det salg hvis tømmermesteren regner med at han skal det, for opsætningen hos en fagmand løber vel op i tæt på dobbelt pris.....???? indtil videre er jeg gået lidt udenom de firmaer da jeg gerne vil selv og så ærgrer det mig jo lidt nu kvaliteten lyder ok at man ikke kan købe dem... hvis det er korrekt?

Nej, skal jeg have Rationel vinduer kan jeg altså ikke bare bestille disse hos Rationel, der skal jeg på trælasten og bestille dem gennem trælasten, dvs. de skal også have en fortjeneste, de kan så presse x antal % på prisen, da de jo har en rabat på prislisten.

Denne rabat har jeg selv på den vejl. pris hos KPK, det vil sige at jeg ikke skal betale trælasten en 5-20% avance på at bestille vinduer hjem til mig, som skal sælges videre til kunden med endnu en fortjeneste, lad os sige 5%.

Så hvis trælasten har en avance på 10% også, så er prisen uanset hvad steget 15% inden det kommer ud til kunden, i forhold til oprindelig pris.

Bestiller jeg dog selv vinduerne hos KPK får jeg jo en rabat lad os sige 15-20%, her tillægges så 5%, så ser det jo helt anderledes ud jo.

Hvis vi snakker vinduer og døre for feks. 100.000,- så er det jo en forskel på hele 8-20.000,- alt efter trælasten fortjeneste.

Nu er den vejl. pris hos KPK også billigere end priserne hos Rationel, så giver en endnu større prisforskel på de 2 ting.

Men du kan da også vinduer og døre fra KPK gennem din trælast, det de sælger dem med garanti ikke til sammen pris som en tømrermester ville kunne gøre, de har meget større avancer, og det er også okay, de laver jo af det og har væsentligt større udgifter i forhold til en tømrer som ikke lever kun af at sælge byggematerialer, og har slet ikke samme udgifter at afholde.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også