electrolux opvaskemaskine problem

Hejsa til alle. Håber lidt på et godt råd fra jer kloge hoveder!

Har fået det problem at opvaskemaskinen,lukker vand ud i bunden af maskinen og derfor ikke kan vaske færdig! Det sker via den rødt markeret slange! Den kan ellers sagtens vaske pumpe og tørre uden problemer. 
Har lidt en ide´om at det er vandmængden der er for høj og det derfor er overskuds vand der bliver lukket ud, da det kun er når der bliver taget vand ind at det sker!

Typen står på nederste billede!

Mvh. daniel

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ingen der har et bud?

Nogen der ved hvad der skal lukke for magnetventilen til vand tilgangen? niveaukontrol eller amdet?

Mvh. daniel

Det er tydligvis en slange der skal lukke et eventuelt overskud ud igen, så måske det var en ide at forbinde slangestumpen til et afløb
Ja det ville være det nemmeste at gøre, men hvorfor kommer der pludselige mere vand end der er behov for?

Mvh. daniel

Det kan have noget med vandtrykket at gører, nu ved jeg jo ikke hvilken type ventil du har til vaske maskinen, men hvis du kunne prøve at skrue lidt ned så vandet løber langsommere ind i maskinen, kunne det måske være løsningen.

Vandmængden er styret af en pressostat, og er denne kalket til vil der kunne opstå en forsinkelse -der skal højere vandstand til inden den kommer på lukketryk. Det burde kunne klares med en omgang afkalkning.
Hvis det er magnetventilen, så gægtter jeg igen på kalk eller snavs. Den sidder umiddelbart efter tilgangsslangen. Af med den og få den renset. Det kan også være den er slidt, så den ikke lukker korrekt, når den bliver varm.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Annonce
Skrevet af Chr. på 22 jan 2011 11:46

Vandmængden er styret af en pressostat, og er denne kalket til vil der kunne opstå en forsinkelse -der skal højere vandstand til inden den kommer på lukketryk. Det burde kunne klares med en omgang afkalkning.
Hvis det er magnetventilen, så gægtter jeg igen på kalk eller snavs. Den sidder umiddelbart efter tilgangsslangen. Af med den og få den renset. Det kan også være den er slidt, så den ikke lukker korrekt, når den bliver varm.

Chr.

Hvor er denne pressostat placeret normalt? i vand beholderen eller?
Prøver at give en gang afkalkning samt efterser / renser magnetventilen!

Takker for rådet!

Mvh. daniel

Problemet løst! Det viste sig af være skidt i beholderen på siden der stoppe vandflowet.

Mvh. daniel

ja så er lillemor glad igen!

Mvh. daniel

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis