For store huller hvad kan man gøre?

Hej.

Lige et spørgsål da jeg er helt ny til det her gør det selv...

Hvis man nu laver et hul i en murstens væg. Og det bliver en smule for stort hvordan klarer man det så uden at bore et nyt hul ved siden af?
Altså kan man fylde hullet op med polyfilla? Eller noget lim og så en rawpluks i og så lad det tørre eller hvad gør man?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg bruger ofte den rawpluk, der passer til hullet, så banker jeg en mindre rawpluk ind i den store pluk.

mvh jens
ah ok. Ja jeg tænkte også på om det var en mulighed, men så var jeg bare bange for den lille rawpluk ville falde for let ud af den store, men du mener nok man kan hænge noget forholdsvis tungt op ved at smide rawpluk på rawpluk aligevel så?
Jeg bruger nogen gange fliseklæb hvis hullet er for stort, og vgggen er purøs (staves det sådan). Dypper lige rawplug'en ned i massen så den er godt bejet ind. Lader det tørre, og sætter så skruen i. Måske hullet skal have lidt vand inden så murstenen ikke trækker alt fugt ud af klæberen med det samme.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hm også en go ide tror jeg..

Har en makker som har fået sig et hus og jeg har meldt mig til at hjælpe så ville godt være på forkant med de problemer der kan opstå... istedet for vi må pakke sammen midt i det hele fordi jeg ikke ved hvordan det skal løses...
Hej
Afhængig af hvad du skal hænge op kan du måske bruge følgende:
I nogle byggemarkeder kan man få en slags montagelim eller lignende som man fylder i det borede hul - derefter sættes et stykke gevindjern ind i det limfyltdte hul og det skal så tørre et stykke tid - dette bruger man i dag i stedet for expensions bolte og det bliver stærkere end vægen er i sig selv !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Svigerfar er tømmermester og han bruger ofte tændstikker eller, til større huller, tager et stykke træ og stemmer en flig af som han så stopper eller banker i hullet og brækker det overskydene af. Du kan så nogle gange skrue skruen direkte ind i træet uden brug af ny rawpluk. Hurtigt, smart og virker hver gang.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Skal det være en holdbar løsning over længere tid, så er 2 komponent limen som også polobjørn foreslår, altså nummer 1.
Brugen af 2 komponent lim og gevindstænger er den bedste løsning hvis man f.eks. skal have sat noget op på en mursten på et hjørne. Her kan en ekspasionsbolt godt finde på at flække stenen. Men der hvor gevindstænger ikke kan bruges som f.eks til listen der holder et skab oppe, er svigerfars løsning stadig rigtig god.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis