hulmurisolering

Hej

Håber på nogle gode råd.

skal til og efter isolere huset. Enten ved hulmurisolering eller ved at bygge en ny indvendig væg (træskellet med enten med 45 eller eller 95 mm isolering med gips uden på). Får dog et problem i køkkenet da der er sat nyt køkken i. Kan man hulmurisolere bare den del af huset?

Har tjekket hulmur. Den er 80 mm bred med 50 mm isolering. Vil man stadig kunne indblæse isolering når der er isolering i forvejen. Hvad med prisen pr. kvadretmeter væg bliver den mindre når der nu er isolering i hulmuren?

Hvad synes I der vil være bedst. Få indblæst isolering i hulmuren eller bygge en ny indvendig væg med 45 eller 95 mm isolering.

Huset er 145 kvadratmeter og med nye vinduer og nyt paptag hvor der er efterisoleret. vi bruger for ca. 17000 naturgas om året.

Hej Håber på nogle gode råd. skal til og efter... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nej, det er godt nok billigt.

Men flamingo granulat eller ?

Går ud fra du havde mulighed for bare at hælde det i væggene ?
Skrevet af Koludabyg på 09 jan 2011 16:36

He he, du har fået ramt den forkert tast på din regnemaskine eller læst ovenstående indlæg forkert.

95mm + 45 mm + 2 x 13mm = 166mm og ikke 260 mm

Udover dette er vi dog enige om at de ville være voldsomt med sådan en efterisolering i forbindelse med en renovering.

Man skal jo huske at de første 50mm er dem der tjener sig hurtigt ind igen.

Jeg ville personligt i sådan et tilfælde kun lægge over 100mm i væggene, hvis der er rigeligt med plads i forvejen.

ja hvor fa... kom den ekstra regel fra?.... min fejl! Men stadigvæk tæt på en halv meter 

Hvis man skulle gøre noget her (hvis det kan lade sig gøre mht spæraflægning) var det at rive indervæggen ned og bruge pladsen der til isolering ud til en ny let indervæg lavet af FIBERGIPS 

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

isoler udvendig med 100 mm mener det er 900 pr m2 med maling til sidst med en gararanti på en 10 år på deres maling
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også