astra start/elektronik problem

Jeg har en Astra 1,6nz fra 1994 som jeg har lidt problemer med.

Jeg har været ude at køre i regnvejr hvor den lige pludselig slår alt fra som bruger strøm. Lys, blæser osv. går ned på meget lavt blus, og derudover når jeg trykker koblingen ned går den op i omdrejninger ligesom hvis jeg gav omkring halv gas.

Hvis jeg så slukker for den har den ikke nok strøm til at starte igen, starteren trækker lige et par gange meget langsomt hvorefter den er død.

Næste morgen virker den fint igen som om intet var sket. Det skal siges at det er hver gang det regner eller har sneet at problemet opstår, så jeg ved ikke om det er noget der kortslutter eller hvad, men det håber jeg i kan svare på.

På forhånd tak
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder snarere som du har noget der mangler islering, der så kan danne stelforbindelse når vandet slår op under motoren og op i motorrummet. Har du eks. givet dine polsko og polerne på bateriet en go gang fedt så de er dækket af for fugt ?
tak for dit svar. Jeg har i mellemtiden haft bilen til mekaniker som har skiftet generatoren, men problemet er der stadig.

Polerne på batteriet har lidt fedt på og ser fine ud, har du et godt bud på hvor jeg ellers skal kigge efter?
Hvis du ser andet sted her på LDS. så har jeg lovet at jeg afholder mig fra at svare på bil spørgsmål fremover
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis