udskiftning af køkkenbord

Hej jeg står og skal renovere mit gamle køkken.
jeg havde tænkt mig at male lågerne og udskifte bordpladen og vask samt bl batteri.
Jeg havde en fin bøgeplade liggende men det det har jeg droppet lidt igen da den er svær at vedligeholde.
mit spørgsmål går på hvor finder jeg er mørktonet eller meleret plade i laminat/melamin eller hvad det derr plast ellers kaldes.
på forhånd tak

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorsomhelst.
Byggemarkeder, køkkencentre osv.
captaninnemo.

Du bestemmer naturligvis, det er da klart.

Jeg lavede en mørk køkkenbordplade, for snart mange år siden til mit køkken og blev aldrig rigtig glad for denne, for alting var så synligt "den aller-mindste vanddråbe" f.eks. så jeg skiftede til en grålig/meleret købt i Jem & Fix billigt.

Formica-laminat-melamin forskellige handels navne.

Bare lidt fra min egen erfaring, for ikke du skal komme ud for samme ærgelser med din nye køkkenbord plade.

I øvrigt tror jeg det er fornuftigt at gå væk fra en bøgetræs-bordplade, der er vist-nok meget vanskeligt at holde en sådan pæn i længden (har dog ikke selv haft en sådan, så ikke af egen erfaring skal jeg lige sige, men efter hvad jeg har hørt fra andre)

Prøv i dit lokale byggemarked/ Jem & Fix/ Bauhaus oa. der skulle nok være mulighed for at finde en plade der passer dig/jer.

Må jeg på min vanlige vis takke på forhånd for et eller nogle svar?
Med venlig hilsen 
maskinsnedker. (emeritus)

Den korteste vej mellem mennesker er et smil.
det er fordi lågerne er lysegrå så tænkte jeg sort men en antrasit eller lidt lysere kan osse gå jo den med vandet kender jeg fra badeværelser med sort svensk granit

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Jeg er faktisk lige nu i gang med noget lignende - i baggangen.

Jeg valgte at skrotte de gamle låger og købe nogle nye hvide facetllåger hos Designa køkkener ca. kr. 800,- for 3 stk på 50,50 og 60 cm - alle 70 cm høje. Der fås mange, både billigere og dyrere.

En sort/antrasit " granitvask " på tilbud i Bauhaus til kr. 899,- og en sort/antrasit 28 mm laminatbordplade fra Jemogfix til kr. 300,- for 3 m.

Hvide fliser over bordet og sorte klinker på gulvet - masser af kontrast

Bordet skifter jeg i dag og fliserne bliver så næste uge - er færdig, tror jeg, næste weekend


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Æw.........

VVS-eren er lige kørt efter et par timer - skulle bare lige koble min vask fra og sætte et par propper i.

Det blev til et nyt " kødben " som han kaldte det til gennemstrømsvandvarmeren og en ny kugleventil til at lukke for vandet inde i huset - den var færdig, kunne ikke lukke for vandet.

Nå, men så er det da i orden

Nogle gange griber det lidt om sig.

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Annonce
Husk at afmontere køkkenvasken inden du propper pladen gennem høvlen!!!
det var noget ala dit farvevalg jeg havde i tankerne. jeg skal igang, skal være helt færdig med 65kvm d 14jan

Kun 100% er godtnok

The second rat get the cheese

Skrevet af captainnemo på 29 dec 2010 22:05
det var noget ala dit farvevalg jeg havde i tankerne. jeg skal igang, skal være helt færdig med 65kvm d 14jan

Når jeg er færdig i næste uge skal jeg smide et par billeder ind til dig

Jeg har også fået leveret et sæt skydelåger til kosteskabet i fredags - jeg mangler at fuge fliserne og få de skydedøre sat op .

men....men - det lysner

Når den baggang/bryggers er færdig mangler jeg kun et par værelser med nyt loft

Så har jeg været gennem hele huset i løbet af de sidste 7-8 år - nyt køkken,badeværelse,vinduer,døre,lofter overalt,gulve - m.m.

Sommerhuset har også taget lidt tid - er stadigt i gang med renovering/forbedring

Man skulle jo nødigt komme til at kede sig


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Så........

Nu sidder reparationstapetet som det skal !

I morgen er det flisefugning og måske male - men nu er det  sengetid


Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også