Antenneforstærker fra antenne til radio

Hej Alle

Jeg har et lille problem som jeg mente der var nogen her inde
der kunne svare mig på..

kort fortalt har jeg sat en radio antenne op i masten på mit tag
men da vi bor i en skov og nede i et hul,, kan min radio lige tage p3 på en god dag.
grove træk  så nu har jeg købt en antenneforstærker,, men spørsmålet om jeg
kan bruge den her der står en masse om tv1- tv2- tv3- tv4 %¤%¤#"¤#"¤ kan jeg bruge den til min radio og jeg går ud fra den skal side på loftet..
 ??    http://www.av-cables.dk/billede_kab...98_da.html
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo angivet at den dækker 40-862 MHz så den tager ravl og krat (på nær mellem og langbølge). Om den så er ideel, hvis der er tale om svage signaler, er et andet spørgsmål, men det kan du selv svare på, når du har fået sat den op.
98% af de radio antenner jeg ser er rund stråle. Jeg vil gætte på at din også er rundstrålet.
Du har behov for en retnings bestemt da du ligger ugunstigt.
en antenne med 2 direktore og en reflektor bør kunne gøre det for dig. Det er en antenne med totalt 4 pinde på.

Den viste forstærker er ikke noget jeg ville bruge penge på. ikke sagt at den ikke virker, men jeg tror ikke den er velegnet.


Jacob
det er netop sådan en antenne jeg har sat op,, og den pejer sådan ca mod næstved som jeg tager det bedst,
men den er så svag så når jeg sætter splitter på (stuen / værkstedet) tager den signalet fra det ene kabel, så det er loddet sammet så er det fint bare ikke godt nok, det er derfor jeg ville sætte en antenneforstærker på.
ok. det giver mere mening. Har du vendt den rigtigt så de to direktore (de korteste tvær pinde) peget mod næstved ? det er en typisk fejl.

Som tommelfinger regl skal man have forstærkeren så tæt som muligt på antennen. så undgår man kabeltab før signalet forstærkes.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis