Batteri test varta 12v/100ah

Jeg har et batteri som ikke holder  strøm - det er et varta 12Volt 100ah og er et par år gammel. Jeg har gentagne gange opladet det - pilet det fysisk fra og taget med indenfor og ladet det op med min ring rec cb320 oplader til cellebateri men lige fedt hjælper det......det trækker en 3,0 liters motor 10-15 sekunder men motoren er svær at starte med batteriet.

Motor starter via kabel til anden bil....

Et nyt koster 1800 dask !. 

Spørgsmålet er nu om det er faldet sammen - om jeg kan genfylder syre - det ser ud til at være vedligeholdesesfrit  da jeg ikke kan finde nogle låg at skrue af. 

Hvordan tester man hvor mange ampere der er på batteriet og hvor meget det er opladet ?

Bilen står i uopvarmet garage men det ser ikke ud til at hjælpe.....
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er jo lidt surt, jeg har selv lige oplevet det samme, endda med et ret nyt cellebatteri af den type der kan stå på hovedet. Jeg købte det her i sommers til båden, og så har det stået i båden siden. Da jeg fik båden på land her i December havde det fået en del frost, og det kan de åbenbart ikke tåle for jeg kan overhovedet ikke lade på det.
Amp. måles med et speciel apparat der giver stor modstand, jeg ved ikke om et multimeter kan sådan noget.
Men du er nok nød til at købe dig et gammeldags med syre, for de nye er åbenbart ikke glade for kulde og frost.

V.h.  Håndværkeren
Skrevet af uldal på 02 jan 2011 07:33
spørg llidt længere væk end din batteri-pusher. 1800 for et 100 amp er ALT for meget.

Jeg mener nu også det er lige i overkanten, jeg gav 900,00 for mit på 75 amp. At det så er penge ud af vinduet er lidt surt.
De lukkede er ikke vilde med total afladning, du skulle prøve med en Ceteklader, som kan genoprette ( måske ).
900 for et gelebatteri er lidt, mine kostede godt og vel det dobbelte og der er ingen problemer. Nu på anden kolde vinter. ( marinebatterier )
Eller måske kan en kraftig lader med starthjælp slå hul igennem.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg prøver med en kraftigere lader, en af mine bekendte har sådan en stor en der også kan give starthjælp til lastbiler, måske den kan gokke den igang.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis