første sal

Hej alle sammen, jeg skal til og renovere min første sal, hva er dagen isolerings krav mener  selv det er 260mm i renovering projekter, og 300 i nybyg, komunnen skal ikke have nogen anden form for tegninger ud over de skal være bekendt med isolering tykkelse og lofthøjde og evt. bærende dele ved konstruktions messige ændringer.

er det ikke korekt
på forhånd tak

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan ikke fortælle dig hvad isoleringskravene er. Men jeg tror de er lidt mere komplicerede end det du skitserer... En ren tykkelse fortæller jo ikke noget om hvor meget der isoleres.. Glasuld fåes med forskellig isoleringsevene i den samme tykkelse!
Og der er også en masse andre muligheder som isolerings materiale!

I den enkle måde du skitserer tages der heller ikke hensyn til hvor meget vindues areal du har, og her kan isoleringen også være temmelig forskellig.

Jeg tro du med fordel kan ringe til teknisk forvaltning og høre hvad de stiller af krav til fx tegninger og beregninger på isoleringsfronten.

Et af problemerne er også at der konstant skiftes ud i reglerne for isolering osv....

Men det vil være rigtig fint at du efter en henvendelse til teknisk forvaltning fortæller om deres svr her på siden, så kan vi andre også lære lidt nyt :-)

MVH Njord.

MVH Njord
Skrevet af ian666 på 28 dec 2010 17:01
Hej alle sammen, jeg skal til og renovere min første sal, hva er dagen isolerings krav mener  selv det er 260mm i renovering projekter, og 300 i nybyg, komunnen skal ikke have nogen anden form for tegninger ud over de skal være bekendt med isolering tykkelse og lofthøjde og evt. bærende dele ved konstruktions messige ændringer.

er det ikke korekt
på forhånd tak

Jeg mener, uden at være skrå sikker, at hvis du vil undgå beregninger så hedder det 400 mm isolering (lambda 37), og hvis du så vil under det skal der beregninger på og her er vindues arealet en væsentlig faktor...

Vi fik vores godkendt med 300 mm uden beregning men det var ved BR08.

Men hvorfor vil du ikke op på de 3-400 mm ??

Og har du spurgt kommunen ad for ellers er der god hjælp at hente der.

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

Den tekniske del skal kommunen ikke kigge på ved ukompliceret byggeri som det er i dit tilfælde. Du skal opfylde de lovmæssige krav der fremgår af bygningsrelementet. Du skal ved byggeriets afslutning indsende en erklæring på at du har overholdt kravene fx til isolering.

Vælger du nu ikke at overholde disse krav skal du søge om dispensation.

Der skal ikke energirammeberegning ved tilbygning til eksisterende byggeri.

 

 

 

jamen de krav lyder jo på 260 ved renovering og 300 ved ny byg

Af fejl bliver man klogere, sjældent rigere!!!!
Hej Ian

Hvis du VED at kravene er 260 henholdsvis 300mm så er det jo bare at komme igang med ansøgningen :-)
Jeg troede ikke det var så let ved de nye regler :-) Men det lader jo til at være tilfældet.....

:-) Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis