Nedtagning af glasvæv og ny spartling

I køkkenet har der tidligere været glasvæv (som nogle steder var helt opløst af fedt fra komfuret) og fliser. Begge dele er nu taget ned. 

Der hvor fliserne sad er der selvfølgelig meget ujævnt, og der hvor glasvæven sad er der et tyndt lag puds + lim og hvide knopper fra glasvæven. 

Jeg har gjort det at jeg har kørt det hele over med en rystepudser, så alt løst materiale er væk, og væggen er rimelig jævn hvor der før sad glasfilt. 


Vil jeg kunne spartle væggene op med den tilstand de har nu? Eller skal jeg have alt det gamle puds ned, så jeg kommer ind til beton blokke og mursten? Der skal filt på bagefter.

Det skal siges at jeg er nødt til at pudse op i fx. vindueskarmen, da pudsen her sad i et 1 cm tykt lag og faldt delvist af da fliserne kom ned. 



3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens spartle det op igen, det der skal pudses kan du evt. bare pudse op med gipspuds, det er meget nemmere at arbejde med, og kan laves helt færdigt at en omgang, samt kræver ikke helt samme tørretid.
Hvilken gipspuds tænker du på? Vi har pudset kældervægge og indmuringsdåser med universalmørtel, det havde vi også tænkt os at bruge i lysninger og ved vindueskarmen, samt der hvor vi har revet en væg ned. Er gipspuds da bedre?

Men det burde altså ikke være et problem at spartle ovenpå gammel spartel, lim og lidt vævrester/knopper af maling. Det lyder godt!!



Forresten kan jeg også se at der ikke er meget isolering ved vinduet, i den ½-1 cm revne der er rundt langs vinduet, nu hvor jeg har taget pudsen i lysningen ned. Er der noget jeg kan lægge ind der for at isolere lidt?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg skal også lige høre om det vil være en fordel at pudse op der hvor fliserne er taget ned, og der er nogle lidt dybere ujævnheder (op til ½-1 cm), før der spartles, eller om spartlen også kan tage det?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også