Nedtagning af glasvæv og ny spartling

VH
VH
381 4000
I køkkenet har der tidligere været glasvæv (som nogle steder var helt opløst af fedt fra komfuret) og fliser. Begge dele er nu taget ned. 

Der hvor fliserne sad er der selvfølgelig meget ujævnt, og der hvor glasvæven sad er der et tyndt lag puds + lim og hvide knopper fra glasvæven. 

Jeg har gjort det at jeg har kørt det hele over med en rystepudser, så alt løst materiale er væk, og væggen er rimelig jævn hvor der før sad glasfilt. 

Vil jeg kunne spartle væggene op med den tilstand de har nu? Eller skal jeg have alt det gamle puds ned, så jeg kommer ind til beton blokke og mursten? Der skal filt på bagefter.

Det skal siges at jeg er nødt til at pudse op i fx. vindueskarmen, da pudsen her sad i et 1 cm tykt lag og faldt delvist af da fliserne kom ned. 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Koluda
Koluda
9352 4490
Du kan sagtens spartle det op igen, det der skal pudses kan du evt. bare pudse op med gipspuds, det er meget nemmere at arbejde med, og kan laves helt færdigt at en omgang, samt kræver ikke helt samme tørretid.
VH
VH Trådstarter
381 4000
Hvilken gipspuds tænker du på? Vi har pudset kældervægge og indmuringsdåser med universalmørtel, det havde vi også tænkt os at bruge i lysninger og ved vindueskarmen, samt der hvor vi har revet en væg ned. Er gipspuds da bedre?

Men det burde altså ikke være et problem at spartle ovenpå gammel spartel, lim og lidt vævrester/knopper af maling. Det lyder godt!!

Forresten kan jeg også se at der ikke er meget isolering ved vinduet, i den ½-1 cm revne der er rundt langs vinduet, nu hvor jeg har taget pudsen i lysningen ned. Er der noget jeg kan lægge ind der for at isolere lidt?

VH
VH Trådstarter
381 4000
Jeg skal også lige høre om det vil være en fordel at pudse op der hvor fliserne er taget ned, og der er nogle lidt dybere ujævnheder (op til ½-1 cm), før der spartles, eller om spartlen også kan tage det?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Populært lige nu

1. hvide hår i mit toilet?
    Lav-Hus (læst 11952 gange)
  2. Udskifte 22mm pex vs genbruge det gamle
    Lav-Hus (læst 189 gange)
  3. Lave nyt nedløbskloakrør til brønd
    Lav-Hus (læst 449 gange)
  4. Bits knække
    Lav-Hus (læst 334 gange)
  5. Nyt hobbyrum i garage
    Lav-Hus (læst 305 gange)
  6. Placering af teknikrum
    Lav-Hus (læst 268 gange)
  7. Lyskontakt ved dør?
    Belysning (læst 210 gange)
  8. Skære eller knække
    Lav-Hus (læst 213 gange)
  9. Installation komfur
    Hårde hvidevarer (læst 373 gange)
  10. Beskærering af gammelt æbletræ
    Lav-Have (læst 282 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også
Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med