Gips på pudsvægge

Hejsa

Jeg er blevet lidt pjattet med idéen om at sætte gipsplader op i stedet for at pudse mine vægge op. Det ser umiddelbart ud som om, at det er noget der kan lade sig gøre uden større sværdslag, men jeg vil gerne høre, om der er nogen der har erfaring med dette. Jeg bor i en lejlighed, hvor væggene er puds og jeg er ret sikker på, at der under det yderste afsluttende puds er siv/ståltråd og træværk inderst (evt. mursten mellem nabolejligheden og min).

Bør man banke pudsen ned inden man sætter gips op eller kan man sætte gipsen direkte på den eksisterende (og skæve...) væg. Kan man opsætte ny forskalling direkte på væggen, hvorpå gipspladerne fæstnes og bør man så opsætte dampspærre (det er vel ikke nødvendigt?).

Gode råd er velkomne

Mvh. Lasse
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har gjort det ved væggene ovenpå i værelserne,det var kun indervæggene, ydervæggen var helt anderledes i orden.

Jeg ragede alt pudset af sammen med siv-rørene og ståltråden,så var der brædder tilbage som jeg satte gipsen direkte op på og det blev da et hit.
Det gav ihvertfald en hel anden luft i rummene ovenpå.

 Mvh Henrik

Og ja! Det er et fuldstændigt svineri med støv og pudsstykker. En ordentlig industristøvsuger er ikke af vejen når man rydder op.

Vi rev det ned for at slippe for at have det gamle "klams" indenunder. Og ingen dampspærre for det var som sagt kun indervægge.

 Mvh Henrik

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis