Loftventilator - Al vores varme fiser op til kip

Hej med jer.

Vi har en større stue på ca. 35 m2 som har højt til kip, ca. 3,5-4m. Vores primære varmekilde er vores brændeovn, og den gør det godt, men varmen lægger sig jo selvfølge "bare" i toppen, hvilket jo er et spild.

Jeg tænker på at købe en loft-ventilator til at tvinge noget af varmen ned..... er dette muligt og kan det overhovedet gi noget?

På forhånd tak,
Lasse
Hej med jer. Vi har en større stue på ca. 35 m2... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Vi har også stor stue med højt til loftet (Kip ca 4,5m) !! jeg satte en loft ventilator op i modsatte ende af hvor brændeovn står ! i en af hanebjælkerne (dvs den er ca 3m over gulv og 1,5m fra kip spids) den suger luften ned (eller blæser ned alt efter ordkløveri).
Så varm luft stiger op i brændeovns enden og vi suger den ned i modsatte, det giver en god luft cirkulation i rummet.
Det virker perfekt !!!

Vi får hurtigere en bedre temperatur i stuen og det giver også en mere jævn varme i hele rummet !
Hvis vi ikke tænder den tager det meget længere tid før varmen fordeler sig i stuen. (har 40 grader i kip og 15 ved fødder)
Så ja ud og køb en det er kanon !!

Jeg købet en 3propel, 1fase, 8watt ! bemærk at nogle af de loftblæser man kan købe tager en del strøm
jeg gik specifik efter mindst el-forbrug... og dem er der i øvrigt ikke ret mange af
fandt den på nettet og var faktisk ikke så dyr. 200dask
du kan få den her: http://www.elvvs.dk/category.3422.article.18154
den har nu kørt på 4år uden probs

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Hej Igen..
Kan ikke huske hvad de hedder, men vi gik efter så store vinger som muligt, de kan flytte mere luft uden at lave støj.. det var det vigtigste for os :-).... og jo.. det virker. ;-)
Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis