fjernvarmeforbrug?

Hej

Synes vores fjernvarme er meget dyr men er i tvivl om forbruget ligger normalt eller om det er meget højt. 
Vores forbrug ligger på 22 Mwh om året og det løber op i en pris på 21.000 kr. Huset er 197 m2 og er rimeligt isoleret. 

Vi har også brændeovn som supplement.

Er der noget galt med vores fjernvarmesystem eller lydder dette meget normalt.

 Vi har direkte fjernvarme og returtermostater på radiatorerne. Kan man evt. lave noget så man bedre kan styrer hvornår systemet skal varme.

 

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af spelling på 27 dec 2010 21:54
Hej

Synes vores fjernvarme er meget dyr men er i tvivl om forbruget ligger normalt eller om det er meget højt. 
Vores forbrug ligger på 22 Mwh om året og det løber op i en pris på 21.000 kr. Huset er 197 m2 og er rimeligt isoleret. 

Vi har også brændeovn som supplement.

Er der noget galt med vores fjernvarmesystem eller lydder dette meget normalt.

 Vi har direkte fjernvarme og returtermostater på radiatorerne. Kan man evt. lave noget så man bedre kan styrer hvornår systemet skal varme.

Hej Spelling.

Hvis vi omregner dit forbrug til olie, så ligger det omkring 2200 ltr. det er helt normalt med den størrelse beboelse.

Brændeovnen bliver den brugt flittigt ?

Du har også en mulighed at montere en varmepumpe, anskaffer du en af de gode, så kan du let få din varmeudgift nedsat en hel del, samtidig med at du vil have en jævn varme.

Min konklusion er at dit fjernvarmesystem hverken har virus eller andet  de fleste er bare lidt skeptiske over det store forbrug vi har her i vinterkulden.


PE

Hej

Uden at kende dit hus, så vil jeg påstå at det er "normalt"

Vi har 185 m2 i 2 plan fra ´70 - det koster ca. det samme i naturgas..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

hej

Synes at forbruget er noget højt i betragtning af jeres brændeovnsforbrug.

Mit hus er på 114 m2 fra år 2000. Der er fjernvarmeforbruget 11 mWh (2009).

Men husk det er incl. varmt vand til bad og køkkenvask.
Hej Mit hus er fra 2007, 148 m2, i år har vi brugt 12,2 mwh, de to første år ca 10 mvh. Syntes ikke dit forbrug er alarmerende højt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce
Hvis jeg regner rigtigt skulle du ifølge nedenstående link bruge omkring 30 MWh om året.

Så det virker ok med dit forbrug - selvom du supplere med lidt pind.

Vi bruger 23-25 MWh - suppleret med lidt pind - 136 m2 i 1½ plan.

http://hmn.naturgas.dk/Kunde/SparEnergi/~/~/media/faelles/energiraadgivning/er%20dit%20energiforbrug%20for%20hoejt.ashx

 

 

 

Hey.

Tak for de mange svar. Jeg har god isolering i mit tag (300 mm.) Men tror ikke der er isolering i hulmuren, så tror måske jeg vil have isoleret der. Er der nogen der kan anbefale et firma der kan gøre det til en god pris?

 

Skrevet af spelling på 31 dec 2010 13:42
Hey.

Tak for de mange svar. Jeg har god isolering i mit tag (300 mm.) Men tror ikke der er isolering i hulmuren, så tror måske jeg vil have isoleret der. Er der nogen der kan anbefale et firma der kan gøre det til en god pris?


Hej igen.

Hvilket år er huset opført ?

PE

Huset er opført i 1933 og så er der bygget tilbygning i 1978 og for nyligt er der bygget 1. sal på.

 

Skrevet af spelling på 01 jan 2011 14:43
Huset er opført i 1933 og så er der bygget tilbygning i 1978 og for nyligt er der bygget 1. sal på.


Hej igen og godt nytår.

Når din beboelse har den størrelse og den alder, så er dit varmeforbrug enda i den nedre del, men er der mulighed for ekstra isolering, så er det en god ide at investe i det, du må bare passe på ikke at overisolere, så risikerer du at kondenseringen vil komme den yderste tredjedel.
Hvis du engang skal skifte vinduer, så vil det være godt at bryde sammenmuringen i alle false, for i alle ældre bygninger der er de bygget sammen og det giver en rigtig stor kuldebro.


PE

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis