Kan man få ventilator til badeværelset som kører på batteri

Hej

Vi skal have installeret en ventilator i vores badeværelse, men vil helst undgå at skulle trække strøm til den. Nogen der ved om man kan få en fugtigstyret ventilator som kører på batterier, for syntes ikke rigtig jeg har kunnet finde en?

PFT
Laur
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ikke den store ide i det. Jeg har selv lavet en for et par år siden da jeg havde det behov. men jeg måtte genoplade batteriet en gang i døgnet. det indeholdte 12Ah og var på 6V. Den flyttede så en del luft. Mit gæt er at du vil kunne nøjes med at sætte et nyt batteri i en gang om ugen, under forudsætning af at du bruger et lige så stort batteri som jeg brugte.

Jacob
Hvad er der nu galt med naturlig ventilation?
Jeg tvivler meget på om det overhovedet er økonomisk fornuftigt med mekanisk udluftning.
Dels bruger ventilatoren strøm og dels pumper den alt for megen varm luft ud.
Er der nogen der har regnet på det?
Er bare træt af at skulle åbne vinduerne hvergang man har været i bad, og ofte glemmer man så at lukke dem, så pisser varmen jo først ud. Bare lidt større projekt hvis der skal trækkes strøm op til den, men kan jo ikke betale sig andet hvis den bruger så meget batteri.
I båden har jeh en solcelle drevet ventilator der også rummer et genopladeligt batteri... så det findes, men den var heller ikke billg... men intet til båd er billgt :-(

MVH Njord

MVH Njord
Annonce
Du kunne jo smutte en tur i Elfa... købe en 14v solcelle et 12v batt,( de ved hvad der "passer" sammen) og en 12 ventilator, samt en afbryder.. det koster ski ikke meget.. måske T-Hansen ?..... så kører det for dig ;-)

Mvh Jan J
Biltema har en solcelleventilator til ca. 300 kr.. og den virker fint.. men den vil så stå hele dagen og suge lige så stille og så kan man vel lige så godt bare have et hul.. for den må da koste på varmeregningen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg kan ikke lade være med at smile en gang imellem her på siden..

Inden man få købt et batteri (hvor skal det iøvrigt være ?) et solpanel og en 12v ventilator - så kunne man vist ligeså godt ringe til elektrikkeren og få en fugtstyret op som var fastmonteret..

Men sjov læsning ;-)

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Skrevet af kamb på 28 dec 2010 16:39
Jeg kan ikke lade være med at smile en gang imellem her på siden..

Inden man få købt et batteri (hvor skal det iøvrigt være ?) et solpanel og en 12v ventilator - så kunne man vist ligeså godt ringe til elektrikkeren og få en fugtstyret op som var fastmonteret..

Men sjov læsning ;-)


Lige mine ord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis