varme fra ventilationsanlæg ???

Jeg har  fået et Nilan comfort 300 med fugtstyring. Det er blevet monteret af et ventilationsfirma, men jeg har selv isoleret anlæget.

Jeg syntes ikke at luften, som bliver blæst ud i huset fra anlægget er særlig varmt.

Luften som kommer ind i anlægget fra huset er ca. 19 grader. Luften som kommer ind i anlægget ude fra er ca. -6 grader.

Luften som bliver blæst ind i huset er ca. 4 grader. Dette syntes jeg ikke er særlig meget, og der bliver hurtigt koldt i huset, når brændeovnen ikke er tændt.

Er dette normalt, eller er der noget galt ???

Jeg har  fået et Nilan comfort 300 med... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
2 bemærkninger:

1. En årlig besparelse på 350 Kr. Hvornår er anlæget betalt, når man tillægger udgiften til vedligeholdelse?
Totaløkonomisk besparelse... nej vel?

2. Fantastisk at Nilan producerer eftervarmere til anlæget når de er unødvendige.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Et anlæg kan ALDRIG betale sig set med det økonomiske briller på. Det kan nok betale sig hvis man ikke regner indkøbsprisen med.

Men det giver en fantastisk komfort og ikke mindst for mit vedkommende nattesøvn (pga. den friske luft i soveværelset)

Vil også sige at i et alm velisoleret hus i DK. er en varmeflade ikke nødvendig. Den kan måske anvendes i særlige tilfælde.

Men et genvexanlæg kører bedst når det ikke er frost. I frost kører min meget af tiden Defrost program og skifter så ikke så meget luft.
For personer der er allergisk overfor pollen og støvmider, er det en lettelse at flytte ind i et hus med ventilationsanlæg.
Samt når man er allergisk overfor myg, at man ikke om sommeren ligner en der har røde hunde, pga at man sover med vinduet åbent.
Næsten ingen skrigende kvinder i huset, pga at de er bange for selv den mindste edderkop osv.
Bedre ventileret bolig, da ikke alle åbner vinduerne og lufter ud, som man burde.
Ingen kolde træk, fra ventilationskanaler og åbne vinduer.
Comfort er nøgleordet.

mvh johnia

Ved godt det er en gammel tråd, men jeg er interesseret i at vide om fejlen blev fundet? jeg tænkte også straks at bypassspjældet var årsagen. Jeg har læst om nogle enheder har haft en fejl, således at by-pass var slået til, selvom displayet viste at det var slået fra.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis