Gratis styresystem og programmer til PC (Ubuntu)

Ubuntu er et gratis alternativ til Windows. Windows koster ca 600 kr som typisk bliver lagt oven i den pris du giver for din PC  ("windowsskat")

Der er to muligheder
Brug både Windows og Ubuntu
Brug kun Ubuntu

Installation, vejledning med mere google Ubuntu danmark, her er programmer til at hente ned og god hjælp og vejledning at få, se evt youtube videoer om emnet også.

Gratis Ubuntu programmer  er blandt andet
Office pakke
Email programmer
Fotobehandling
Video redigering

Ubuntu udgifter
Styresystem gratis
Antivirus ikke nødvendigt
Programmer Gratis

Windows Udgifter
Windows  600 kr
Antivirus  400 kr pr år cirka
Office        1200 kr  (gratis alternativ findes dog)

Link til www.Ubuntudanmark.dk

Bornholm er et dejligt sted.
Ubuntu er et gratis alternativ til Windows.... Vis hele indlægget
30 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Uanset hvad syns jeg det er fint at Windows har et gratis alternativ så folk kan vælge. Hvis man er lidt praktisk anlagt kan man jo sige at det IKKE er enten eller men både og. Det er muligt at have både ubuntu og Windows på sammen maskine. Hvis det ene system er gået ned så virker det andet jo nok. Ubuntu er uhyre driftsikkert, dog er der en svaghed: Mikrofoner til bærbare PC virker ikke altid, men det er gør Bluetooth headset til gengæld.

Næ: Dette her får jeg ikke penge for at skrive. Men til gengæld syns jeg som bosiddende i Norge at dette forum er hyggeligt på en dejlig dansk facon. og det er jo fedt. Der er mange morsomme og hjælpsomme folk. Tak til jer der holder dette forum igang.

(Sexet) intro til Ubuntu her

Bornholm er et dejligt sted.
Finn : De eneste der tjener på open source projekter (såsom Ubuntu) er de små nørder der sidder i en kælder og yder support og bygger programmer til div folk...

Men du har ret, Linux er en rar ting, Dell solgte i 2009 en masse laptops med Ubuntu på, men er gået væk fra det da Hr. & Fru. Danmark desværre ikke ville tage det til sig, det er noget nyt jo, og uha så er det farligt..

DR viste engang et program, om en fam der fik Ubuntu i en md og måtte KUN bruge dette system, de havde brugt over 15.000kr på div programmer da herren i huset havde et firma, efter de skiftede til "linux" kostede det dem INTET, deres børn kunne stadig spille deres spil, han kunne styre sit firma og fruen kunne stadig handle tøj til ungerne..

Men, Linux kræver at man gider undersøge ting lidt, desværre så er 90% af de "Hr & Fru Danmark" der i dag køber en maskine udstyret med en hjerne der siger " Nej jeg har brugt penge så skal det også virke" og så godtager de alle de lorte programmer som er pre installed på deres nyeinkøbte maskine, lader sig lokke af tilbud om opdatering til det antivirus program de har (som normalt hedder BullGuard = lort)..

Jeg selv er Mac mand, og bliver ikke andet.. jaja det koster og (De kloge der ikke ved bedere har sikkert en masse at sige om Apple)..

Men deres lort det virker HVER gang....

Sad for 14 dage siden med en windows maskine som skulle tilkobles en helt ny HP printer. hold da kæft mand, og for det ikke smal være løgn så var lortet opsat en kommune tosse der ikke aner hvad han laver, så efter endt install af HP drivers så gik hele lortet ned (DET ER FLOT WINDOWS)

Så satte jeg min Mac til, trykkede på print og tada.. ingen drivers intet....


Nå det var lidt mundgodt herfra.. forsat god Lørdag
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Finn : Hvis du er så "nørd" så kig du lidt her -> http://revision3.com/hak5 & -> http://revision3.com/diggnation

http://digg.com
http://hak5.org



Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Måske jeg gentager mig selv, men alle de gamle PCere der sm,ides ud, de kunne få nyt liv med Ubuntu og rent ud sagt gives til de fattige i stedet for at smide PCere på lossepladsen hvor den type elektronik affald forurener voldsomt. Hele Tønder kommune har indsamlet gamle PC og smidt Ubuntu ombord til skolebørnen, de har sparet mange penge=skattekroner.

Bornholm er et dejligt sted.
Annonce
Nå, så fik vi lige lidt mac-reklame også!!! Det minder lidt om en religionskrig, i øvrigt! Ubuntu kører rigtig udmærket, men man skal ikke gøre det for at spare på harware. Der er der ikke meget at spare. Og Ubuntu uden Medibuntu er prut i en høstak!! Så for at ubuntu kan du til noget alvorligt, er der en del downloads, der skal til. Men når man så først kender det, er det faktisk nemmere end windows!
Det var nu ikke for at lave en reklame for Apple, Husk det er kun de fine og rige der køber det skidt det er både dyrt og dårligt husker du..

Nu er det bare sådan at når jeg køber en computer så er det ikke for at arbejde PÅ den, men MED den...

Min tid er IKKE gratis og den skal fandme ikke bruges på at sidde og holde et computer system fri for virus eller lære den at benytte en printer.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der findes jo efterhånden en del ting der kører Linux: Android telefoner mm., HP-printere med netfunktionalitet, Garmin, Tomtom m. fl. GPS, Sony TV, Netværksharddiske, routere, Boxee-box, og diverse laptops med intant-on. Og så lige supercomputere hvor over 90% kører Linux. Og ingen steder bruges antivirus :-)
Tænk hvis M$ lavede biler:

1. Jeg skal lige opdatere min vinduesvisker driver
2. Min baglygteblinker skal have en ny patch.
3. Volvo start skal i sync med M$ initialiseringsrutine i real time
4. Radioen skal have ny flashprogram
5. Nem-Id skal tilpasses nøglekort 2.1

osv fortsæt selv.

Tænk hvis MAC lavede biler:

1. Tryk på knappen sig "HEJ MAC!"
2. Kør....

Hvis Ubuntu lavede biler:
1. tast GO
2. Kør...

Ok det er (udstødnings)gas du kan tage det..

Bornholm er et dejligt sted.
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_Windows_and_Linux

Windows:
As of 2009, well over 2 million malware programs target Windows.[116] However, it is common for anti-malware software to have more than 1,000 signatures against which potentially malicious components can be compared. Botnets – networks of infected computers controlled by malicious persons – with more than one million computers have been witnessed.[117] Once malicious software is present on a Windows-based system, it can sometimes be incredibly difficult to locate and remove. As such, users are advised to install and run anti-malware programs. In the event of rootkit infection, users may have to resort to reformatting the system's hard disk and re-installing Windows.[118]

Linux:
As of 2006, more than 800 pieces of Linux malware had been discovered.[119] Some malware has propagated through the Internet.[120] However, in practice, reports of bonafide malware presence on Linux-based systems are extremely rare.[121] Nonetheless, anti-malware tools such as ClamAV and Panda Security's DesktopSecure for Linux do exist. These programs are mainly intended to filter Windows malware from emails and network traffic traveling through Linux-based servers. The extreme rarity of this type of occurrence is such that it is not usually necessary to use anti-malware programs. The exception to this would be if the Linux-based system is connected to Windows-based systems, and only to mitigate the spread of Windows malware.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis