Leak detector

Hej I herlige Handymænd & kvinder

Jeg har fået en Black &Decker Thermal Leak Detector i julegave. Det var jo meningen at det skulle have været et laser termometer fra BabySam til at måle temperatur på den lille... Men kan Black & Deckeren i virkeligheden det samme? (Laser termometret fra BabySam er nemlig rigtig rigtig dyrt!)

-Er der nogen der har erfaring med Black &Decker Thermal Leak Detector?
-Er den så præcis at den ville kunne aflæse feber temperatur?
-Hvordan måler den temperaturen?
- Vil det kunne skade den lille at blive udsat for en Black & Decker

Jeg håber at høre fra jer inden for byttedatoen
Hilsen Anna

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
den er til at måle på "kuldebroer" på vinduer og døre
og mande andre ting i huset.! ikke på den lille.!

er det bedre med babysams. termometer.!
Et IR termometer duer ikke til at måle den menneskelige krops temperatur. grunden er at man skal måle kernetempratur. så hvis du vil det bedste er der ikke nogen vej uden om et rektal termometer.

Et IR termometer virker ved at den måler varmestråling. Så der er stor forskel på om man måler på noget der er hvidt eller sort.
På voksne siger man at man kan få en hæderlig måling ved at måle trommehindens temperatur inde i øret. det tager 0,1 sekund. et moderne digitalt termometer er så hurtigt som 3-5 sekunder når det bruges rigtigt. det er så enten i munden eller rektum. Jeg syntes du skal høre hvad lægen/sygeplejersken siger til hvor du skal måle temperaturen og så følge den anvisning.

IR termometret kan du jo bruge hvis du er overbeskyttende og tager temperaturen dagligt, og det brugbare termometer til når man faktisk har behov for at kende den aktuelle temperatur.

EDIT:
Jeg er nok lidt miljøskadet da jeg har arbejdet med temperaturmåling. men det ændrer ikke på at en kontakt måling er at mangefoldigt over en IR måling.

Jacob
Jeg har fundet ud af, at forskellen mellem Thermofucus og det termometer fra Black & Decker er en omregningsfunktion, der omregner pandetemperaturen til en tilsvarende rectaltemperatur.
Måske skulle man foreslå Black & Decker denne feature

Nå men der er ikke nogen vej uden om, Black & Deckeren må byttes... Måske kan jeg måle foreskelle i vægtemperaturerne med mit nye Thermofocus termometer så

Tak for jeres hurtige svar
Skrevet af Nemiu på 28 dec 2010 11:53
Jeg har fundet ud af, at forskellen mellem Thermofucus og det termometer fra Black & Decker er en omregningsfunktion, der omregner pandetemperaturen til en tilsvarende rectaltemperatur.
Måske skulle man foreslå Black & Decker denne feature

Nå men der er ikke nogen vej uden om, Black & Deckeren må byttes... Måske kan jeg måle foreskelle i vægtemperaturerne med mit nye Thermofocus termometer så

Tak for jeres hurtige svar

Det findes der ingen brugbar omregningsfunktion til. pandetempratur er en overflade/skal tempratur. den varierer meget afhænig af omgivelserne, og lidt afhænig af legme tempratur

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis