opsætning af væg

Hej,

Jeg er lige flyttet i ny bolig. Her er køkken og stuen i ét, og det er jeg faktisk ret ked af. Jeg vil derfor gerne have adskildt dem lidt, og tænker derfor på at få sat en mdf plade op, som jeg så efterfølgende vil tapesere.

Men er det godt nok med en 19mm mdf plade, eller skal man i stedet bruge gipsplader? - Og kan man nemt nok stille en "væg" op, som går halv ud i rummet, hvis man nu får fat på nogle stållister der kan holde den stående??

Jeg har ingen erfaring eller ide om det overhovedet kan lade sig gøre, så jeg vil blive meget glad hvis nogen kunne hjælpe.

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville bruge gipsplader og lægter/stålprofiler.

Det er let at arbejde med og er ikke noget problem, for den der bærer viljen i hjertet...


Og se nu bare her, en anvisning på hvordan:
http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=61

God fornøjelse.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Hvis der bare skal være lidt visuel adskillelse så vil en MDF-plade da være fint.
En simpel løsning er at monterer pladen med såkaldte toiletvægsbeslag.
Eller bare hænge den op i loftet i et par kroge af passende dimension.
Tak for svarene. Hvis det godt kan lade sig gøre med en mdf plade, tror jeg at det er det jeg bruger. Hvis jeg skal lave med gips, skal jeg købe mange flere ting. og det bliver også en tykkere væg så, og jeg vil bare have det delt, så jeg ikke føler jeg sidder i køkkenet hver gang jeg sidder i stuen.

Regner med at købe lister til loft og gulv der skal holde pladen. Mon ikk det går an?
Jo, det kan da godt lade sig gøre.

2 lister foroven og 2 lister forneden. Monteret med mellemrum (svarende til MDF pladens tykkelse) måske 1-2 mm mere mellemrum.

Så kan du "skyde" pladen ind mellem listerne. Og i øvrigt let fjerne den igen.

En gipsvæg, vil dog se mere "færdig"/"permanent" ud

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Skal det være mere spændende end MDF så køb en Rumdeler hos IKEA.
Eller lav den selv.
Der findes utalrige; http://www.google.dk/images?hl=da&biw=1020&bih=647&q=rumdeler&um=1&ie=UTF-8&source=og&sa=N&tab=wi
Annonce
Nu er væggen sat op. kæresten valgte at købe spånplader pga prisen. Han har så fået lavet en ramme af træ, og puttet en spånplade på hver side. Der ser faktisk fint ud. Nu skal den lige tapeseres og males.
Tja, så havde mit første forslag været billigere...

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Det kalder jeg handlekraft.
Projektstart kl. 14.44 hrs
Slut 20.20 ditto.
Det er jo unormalt.
En rigtig GDS-er ville være mindst 3 måneder om et sådant projekt.
Altså planlægningen af det.
Jeg ville også have fortrukken at vi lige have undersøgt hvad der var bedst, billigst og mest holdbar, men han fik en ide, og smuttede faktisk straks i byggecentrede. Jeg tænkte derfor at jeg lige ville søge råd herinde, for at være lidt mere klar over om det han nu ville, også var noget der kunne lade sig gøre ;-)

Men væggen står da, så noget kan han vidst finde ud af ;-) Han sagde at han måtte slippe 400 kr ialt, så det kan da næsten ikke gøres billigere ;-)
Hvad er en GDSér ??
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også