Radiator ventil hyler - hvorfor?

I vores stue har vi en 5 meter lang radiator, som har termostat på både fremløbs- og returventil. Som udgangspunkt er begge termostater indstillet ens, for at sikre jævn varme på radiatoren.

Problemet er at fremløbsventilen hyler, dette er både i løbet af dagen og om aftenen. Det kan fjernes midlertidigt ved at dreje på termostaten.

Normalt ville jeg forvente det skyldes for højt tryk i fjernvarmesystemet, men da det er den eneste ventil vi har problemer med, tænkte jeg på om det kan skyldes at den fejler noget? - Og jeg vil ikke begynde at justere på noget før jeg har fået jeres holdning til problemet

Det er et 1-plans parcelhus med 6x radiatorer og 1x gulvvarme uden cirkulationspumpe.
I vores stue har vi en 5 meter lang radiator, som... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ok, her er et link til danfoss hjemmeside hvor der er en pdf fil som skriver det jeg siger ;-) skulle altså kunne drejes mere da hver omgang giver 1 kpa  = 0,01 bar(her er et lille udplug af danfoss´s beskrivelse)

"AVPL kan indstilles til et vilkårligt differenstryk inden for området 5 kPa til 25 kPa (0,05 bar til 0,25 bar). Fabriksindstillingen af AVPL er 10 kPa (0,1 bar), 1 kPa for hver omdrejning."

Så prøv igen, ellers er der altså noget galt med den

Håber det hjælper dig

Hilsen Dennis
Hej Dennis

Mange tak for hjælpen :-)

Det ser desværre ud til den er defekt på en eller anden måde, for den kan ikke justeres mere end beskrevet :-(

Så må jeg se om jeg kan finde ud af hvad den fejler  Det er nok nærmest umuligt

Jeg syntes ikke lige det nu den skal skiftes, julen var dyr nok
Ja ;-) kender vi alt til men varmen er nu også dyr hvis der ikke er styr på den Hold øje med din retur temp, skal ikke blive for høj, helst ikke over 35 grader, gerne under ;-)
Godt nytår
Returen har ligget på omkring 27-30 grader hele tiden. Nu har jeg levet med piveriet i 4 år, et par mdr. mere går vel an

Godt nytår til dig og alle I andre

Hilsen Martin
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis