22 grader men koldt...

Hejsa !!!

Det første gang jeg har oplevet sådan en kold vinter imens jeg bor i mit hus..

Jeg har 22 grader i stuen, men jeg fryser mine arme, når jeg sidder i t-shirt og føler også jeg får lidt krads i halsen pga kulde..

Jeg har gulvvarme, med 25 cm isolering under.
30 cm på loft,
dog kun 10 cm i hulmuren
Lav energi ruder.

Jeg kan ikke bedømme om det træk, og hvor det evt. skulle komme fra, problemet irretere og bekymrer mig virkeligt...
 
Hva kan der dog være galt..  har i nogle forslag... og hvordan måler man efter træk..


Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hejsa !!! Det første gang jeg har oplevet sådan... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Der er nu ikke nogen langsigtet fidus i at lukke døren ind til et uopvarmet rum, da der ikke er isolering i væggene mod de tilstødende rum vil du stadig miste varme og få dårligere indeklima rundt om i huset.
Det gælder om at standse kulden før den når ind i dit hus, dvs. forhindre at dit hus afgiver dem varmeenegi som du betaler så dyrt for at smide ind i det.
Du opnår det bedste indeklima hvis du opvarmer alle dine rum da du derved slipper for træk.

Hvis man er til de kortsigtede løsninger til at få varmen har jeg et andet lige så godt fif :"tis i bukserne".
 mvh.

Skrevet af Lopus på 27 dec 2010 00:08
Hej...

Ja, jeg har en stor dobbelt terrassedør.. nu har jeg gardinerne trukket for og der er faktisk kun 18 grader på den anden side af gardinet..(22 midt stue) det kan vel forklare trækket... er dette acceptabelt, når jeg lige nu har -11 udenfor..?

har flere termometer.. de viser stort set det samme.
hvis jeg hæver temperturen syntes jeg ikke denne kulde fornemmelse ændre sig :-(
måske er jeg tosset.. men jeg syntes også møblerne føles kolde...

hvordan har i andre det i jeres huse i denne "extreme" vinter :-)



Hej igen.
Det er ganske naturligt med at store høje ruder har kuldenedfald, så du er nok nødt til at rulle gardinerne for når det er koldt.
Du kan også få en varmepumpe monteret som kan nedbryde den kulde som kommer fra glassene, så er du da fri for kulden


PE

Skrevet af ktm på 27 dec 2010 08:24

Jeg mener, at sne og frost er noget opreklameret fis.
Helt enig, og ser også frem til det efterhånden er overstået for denne gang...

varmepumpe, brændeovn, ekstra radiatorer eller stearinlys eller tis i bukserne, find selv på flere Der er mange måder at lave varme på.

Husk at du skal betale for det hele ( undtaget tissen).
Det bliver din varmeregning og miljøet der kommer til at lide under det.

Hold varmen inde i huset ved at efterisolere og tætne det så du ikke fyrer for gråspurvene.

Eller tag varmt tøj og nathue på som de gjorde i gamle dage.

En fornuftig isolering giver både mere brugsværdi og højere gensalgsværdi af huset.

Mvh.

prøv at undersøge med sterinlys der hvor det trækker og
låne. leje. infrarød termometer. og måle på kuldebroer.
måske leje en indrarøde kamera og se om der kommer varme ud til svalerne.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis