Uddelning af Flyers

Ville lige høre herinde om nogen har erfaring med at dele flyeres ud, altså om det er uloveligt eller man bare kan gøre som det passer en, går nemlig med nogle tanker om at starte et lille hobby firma op hjemme hos mig selv, og det kunne jo være en nem og effektiv metode at få sin "reklame" ud.
Bor i Frederikshavn kommune, ved ikke om der er forskellige relger i danmarks kommuner.

Hilsen Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis det er noget i stil med datidens flyveblade du tænker på, tror jeg du skal afholde dig fra det. Det er simpel forurening og du får nogle drag over nakken af komunen.
Og hvornår har du sidst set nogen der samler et stykke papir op fra jorden ? Måske den ældre generation gør det hvis det ligger på deres fortorv.

V.h. Håndværkeren
Hej :-)

Hvis du med "flyers" mener at du vil dele annoceblade ud i folks postkasse / brevsprækker, så mener jeg det er helt lovligt og OK.
Du skal naturligvis respektere de folk der har et "reklamer nej tak" skilt!

Ellers mener jeg det bare må være at komme igang :-)

Hvis du derimod har tænkt på at stå på fx gågaden og uddele dine annonce blade så er det nok noget du skal have en politi tilladelse for at gøre.

Hvis det drejes sg om du fx lørdag formiddat vli stå i indgangen til den lokal brugs / storcenter / Føtex eller hvad ved jeg... Så er jeg ret sikker på du skal alliere dig med butikkens indehaver og få lov til det den vej rundt.

Har du derimod tænkt at trykke en stak annoncer du lægger ud så de kan blæse i vinden... Så ved jeg ikke om det er egentligt ulovligt.. men jeg tror du må påregne "badwill" og bør undlade det..

Er det fordi du vil uddele dine annoncer unde vinues viskeren på store Ppladser... fx på Hjallerup marked osv... Så vil jeg tro du bør henvcende dig til dem der driver / ejer Ppladsen for at få lov.

Så afhængig af hvad du påtænker.... Så er der nok lidt forholdsregler at tænke over!

Men det mest effektive sted at annoncere er som bekendt en banner reklame på hjemmesiden www.lav-det-selv.dk :-)

MVH Njord:-)

MVH Njord
til njord. det er det første som du skriver om i dit indlæg jeg har tænkt mig at gøre, har godt hørt fra andre at det er okay at gøre, og self respektere ingen reklamer skiltene, men kunne jo godt være at nogen, kunne få ondt i røven og melde mig til kommunen eller politiet, og så ville det ikke være særlig fedt hvis det nu var en ulovlig handling, men tak for indlæggende
=)
Hilsen thomas
Og så må jeg jo lige tilføje at hvis du pt. er på arbejds løsheds støtten eller Bistand, skal du lige snakke med dem om tingene så du ikke kommer i klemme der.
Hej Knox!

Ja der er jo nok nogen der ikke finder reklamer OK... men mon ikke de fleste af disse folk har valgt at montere det lille "nej tak" skilt. Jeg får indimellem lignende flyers i postkassen med så forskellige emner som en ny pizza leverandør, en lokal tømrer der har kapacitet, en fod behandler, blomster biksens fantastiske tilbud etc....

Så på med vanten men tænk meget over dit budskab og den grafiske effekt dit materiale har. Bringer det det rigtige budskab frem osv.... Tror en del ofrer penge på markedsføring der IKKE matcher deres produkter.....

MVH Njord :-)

MVH Njord
Jeg kører ofte til racerløb både herhjemme og i udlandet. Når man kommer ud til bilen igen er det ligeså stensikkert som amen i kirken at forruden sejler i flyers. Hamrende irriterende og det første man gør er at krølle skidtet sammen og se sig om efter en skraldespand. Dem er der så ingen af, men fordi man ikke vil være et miljøsvin smider man papiret i bunden af bilen og lader sig iritere endnu mere når man skal ned og samle op og smide det i spanden når man kommer hjem. Mit råd er: Lav en iøjnefaldende forside der vækker interesse og hæng dem derefter op i Brugsen, biblioteket og andre lignende steder hvor folk selv kan vælge om de vil have dem. En reklame der starter med at være et irritationsmoment vil næsten aldrig blive en succes uanset hvor godt produktet er. Held og lykke.

Og husk: Det var amatører, der byggede Noahs Ark, men det var fagfolk, der byggede Titanic

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis