Peugeot 306

hej i stuen.

Jeg er den "glade" ejer af en peugeot 1.8 benzin fra ´99.

den har opført sig mærkeligt på det sidste, så jeg har haft en god ven til at kigge på den  for 3 ugers tid siden.(uden noget held overhovedet):

bagpå batterikassen sidder der en lille sort boks. - den har jeg studeret mig frem til, skulle være relæ til benzinpumpe. den er ved et uheld blevet knækket fri af sin plads, og der er nu åbent ind til sagerne indeni den. (det har været i stykker i de 3 uger).

har den noget at gøre med, at jeg kun kan høre benzinpumpen snurre en gang imellem når jeg stiller tænding på ? (jeg kan stille tænding på, og tage den af, og sætte den på mange gange inden jeg kan høre den summe.)

og har det noget at gøre med, at den er svær at starte, og har brug for at jeg trykker ret kraftigt på speederen, når den starter for at den ikke skal gå ud igen ?

undskyld for det lange indlæg, og de mange spørgsmål. men hvis det kan hjælpe mine problemer, at skifte det relæ, er jeg overbevist om at jeg hellere selv må klare det.

Mvh
manne
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej det lyder som den får for meget bezin eller den ikke tænder på alle cylinder
Det jeg ved er at benzinpumpen tænder et kort øjeblik med tænding på, for at opbygge benzintryk og slukker igen.
Om den så kan gør det med det samme igen, ved jeg ikke - der er jo benzintryk på.

Når man starter en bil med elektronisk tænding, må man ikke træde på speederen - ellers tror elektroniken at motoren allerede kører og får forkerte signaler.

Det lyder som om du skal have justeret tomgang, hvis det ikke er noget andet. Der er et par bilmærker som glemmer tomgangs indstillinger når man tager batteriet af og skal grundjusteres igen.

Prøv også at checke om der er noget sort møg rundt om gasspjældet, så det ikke lukker ordentligt.
Og om luftfilteret er rent.
Og så klassikeren når det er fugtigt - tør tændkabler grundig af og se om det hjælper.
Undskyld mig.

men jeg tro i misforstår mig lidt.

benzinpumpen starter ikke når jeg drejer nøglen. men hvis jeg sætter tænding på en 4-5 gange, så starter den pludselig.

er jeg så helt i skoven hvis jeg tror det er det relæ der er blevet lidt ødelagt af at have været åbnet i så lang tid ( det sidder jo normalt lukket inde i den kasse det er i)... ?
hej prøv og tage slangen af oppe i motor rummet så kan du se om pumpen virker
Når jeg har sat tænding til/ fra nogen gange summer pumpen som den skal, og jeg kan godt få startet bilen ( nogle gange skal jeg prøve et par gange)....
Det lyder som om det er dit benzinrelæ, som har kendt bedre dage.
Prøv at få en hjælper til at sætte tænding på en antal gange, medens du holder på relæet. Så kan du mærke, måske høre, om det klikker.
Det skal klikke hver gang, tændingen sættes til.

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis