Skjule kabler til tvet

hej jeg står og skal havde bygget nyt hus inden for nær fremtid, i den forbindelse vil eg gerne havde min fladskærm til og hænge på vægen uden man kan se nogen form for kabler til bla. hdd optager,ps3,strøm osv. så tænkte på om man kunne ligge en bred kabelkanal på bagsiden af indermuren der gik fra gulv til loft og så sener hen trække alle ems kabler i den? 

hvis der er nogen der har prøvet noget ligende, har en god løsning, eller andre forslag vil jeg meget gerne høre fra jer.

og hvordan i har løst dette. den væg hvorpå tv'et skal hænge er en væg der går ud mod haven så har ikke mulighed for og køre det i andet rum,
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej,

Jeg skal lave noget lignende om kort tid, og regner med at bruge et tykt flexrør til at trække alle kabler som skal til Tv ´et

som dette, men jeg skaffer det vis mit job :-)

http://www.elmatik.com/product_info.php?products_id=831&language=xt

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

dette rør kræver du ved præcis hvor det skal gå fra og til?
grunden til jeg havde tænkt en kanal vare også jeg kunne trække højtaler kabler der i. altså op på loftet og så der ud hvor jeg nu en gang ville havde dem, og hvis der skulle købe anden standart ville jeg mene og være rimelig godt dækket ind. men hvordan afslutter du dette rør ud af væren, og ind i stuen?
Bor bunden ud af en 1½modul grøn indmuringsdåse, og før det rør som kamb henviser til ind bag idåsen, så kan du blænde af med en LK blænddæksel, og eller save/bore ud i blænddækslet så det passer med de kabler som du vælger at trække i røret... så kan du lave samme stil som dine stikkontakter mm.
Skrevet af fudji på 26 dec 2010 16:22
dette rør kræver du ved præcis hvor det skal gå fra og til?
grunden til jeg havde tænkt en kanal vare også jeg kunne trække højtaler kabler der i. altså op på loftet og så der ud hvor jeg nu en gang ville havde dem, og hvis der skulle købe anden standart ville jeg mene og være rimelig godt dækket ind. men hvordan afslutter du dette rør ud af væren, og ind i stuen?


Man bliver naturligvis nød til at vide hvor tv´et skal være, men det gælder jo uanset hvad du vil bruge. Jeg trækker det op på loftet, hvor alt så kan samles til antenne, netværk osv.. Og nede i stuen vil jeg enten afslutte som Daniel nævner, eller med en forfradåse, hvis det er en let væg, som min er ..

Det samme med alle højttalerkabler, de skal føres op på loftet og så ned til forstærkeren...

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

okay lyder som en god ide med og fjerne bunder en en grøn indmuringsdåse må man det? så skal jeg bare havde en der går fra forstærker (gulv) til bagsiden af tv og et der går fra forstærker(gulv) til loftet. men et ø50 rør burde man da være dækket okay ind ik?
Annonce
og tak for de gode svar, hvis i har andre ider il hvad der var smart og få gemt ind bag vægen kom endelig med forslag og løsninger
Skrevet af fudji på 26 dec 2010 20:25
okay lyder som en god ide med og fjerne bunder en en grøn indmuringsdåse må man det? så skal jeg bare havde en der går fra forstærker (gulv) til bagsiden af tv og et der går fra forstærker(gulv) til loftet. men et ø50 rør burde man da være dækket okay ind ik?


Ja - Det er jo "bare" en dåse.. Det var noget andet hvis det var en stikkontakt der skulle monteres, men her er det kun til signalkabler osv.

Om Ø50 er nok, det kommer jo nok mest an på hvormange kabler du skal have igennem, og hvilke stik dere evt. er på.. Problemet er nok mest hvis du bruger et scart-kabel, men det regner jeg ikke med, det hele er vel på HDMI..

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis