Fygesne Med Nye Kviste

Hej.

Har fået lavet 2 nye kviste på min ejendom, de er lavet af et tømrerfirma, som har lavet dem på et tilbud som jeg har fået.

De har afsluttet arbejdet, og skal så lige op og kigge i dag efter alt den sne vi har fået. Opdager så der er kommet temmelig meget fygesne ind gennem kvistene, gennem, skotrenderne mm. Kig på vedhæftede billeder.

Vil bare høre om det kan have sin rigtighed, når man nu for udført arbejdet professionelt, og gjorde netop dette for at være sikker på at få et ordentlig stykke arbejde, og de skulle være tætte.

Hva siger i til dette, kan jeg forlange de kommer og sørger for det er tæt?

God Jul Allesammen.

Mvh
Philip


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ganske fornuftigt at checke loftet, det burde alle jo gøre!

Og når det nu er nylavet arbejde vil jeg da helt klart ringe til Mester allerede idag og høre om han vil komme og se på sagen inden sneen bliver fjernet!
Hvis han ønsker det så lad ham endelig komme og se på hvad der er galt, så må han komme med en plan for løsningen.

Kan du ikke komme i kontakt med ham må du tage endnu flere billeder (rigtig god dokumentation) og så fjerne sneen for ikke at få fugt skader hvis den smelter og løber ned i etage adskillelsen.

JO du kan helt klart forvente at det er lavet mere tæt end det du her viser.

Så fat telefoen og mail til firmaet for at få den ud af rørert.
Ellers mød op hos mester på mandag og bed ham komme med for at se på problemet.

MVH Njord :-)

MVH Njord
Nej, det er overhovedet ikke i orden som det er lavet, der mangler tætning generelt og han må på den igen, tænkt hvis det hele var blevet lukket med isolering og dampspærre, så havde du ikke opdaget dette før skaderne var opstået, han er dog heldig sluppet og kan rette op på arbejdet med det samme.

Kontakt din tømrer på mandag, og forklar ham at der skal laves tætning rundt om kvistene, denne er mangelfuld eller simpelthen ikke til stede.

Der hvor man kan se lys gennem taget, er der jo helt klart ikke tætnet, og i skotrenderne mangler der garanteret rygningskit, eller skumklodser ikke ikke monteret korrekt.
Så var det ik mig der var helt galt på den.

Mailen er sendt til ham med billederne.

Hvis det var et enkelt sted der var kommet ganske lidt ind, så var det acceptabelt, men mener som du siger koluda, det er simpelt for meget. og især når man kan se lys direkte ud.

Og jeg vil så heller ikke mene jeg skal betale ekstra for dette, da de burde være tætte fra starten af, selvom det et tilbudsarbejde !
Ja, det er selvfølgelig noget der skal laves uden beregning.

Når man laver nye tagkviste, så skal de selvfølgelig også være tætte, og dette kan da klares på forskellige måder, men nemmeste er altså rygningskit, og imprægnerede klodser.

Men tror også tømrermesteren selv kan se den er helt gal, og vil sikkert uden problemer få rettet op på arbejdet.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis