momsregistreret eller hvad?

har tænkt på at lave en hjemmeside, hvor jeg sælger fuglehuse jeg selv laver. håber på det bliver en stor side hvor jeg får solgt en del... måske også fugle salg. men jeg vil ikke være momsregistreret.
Er det ikke noget med man må sælge for 50000 kr om året. hvis man opgiver det til skat?

Vil jo ikke lave en hjemmeside hvor jeg tjener penge.  hvis jeg ikke kan gøre det på lovligvis.

nogen som kender reglerne?

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ved omsætning under 50.000,- pr. år skal du ikke være momsregistret, men der skal jo stadig oplyses til skat og betales AM, B-Skat osv...
ok må man så godt sætte en skilt op ude ved vejen? om sin lille butik? og skal priser så stå med ink moms? hvis man ikke er moms reg. men betaler skat af det man tjener?

Hej Epoke.

Om du må sætte et skilt op ude ved vejen eller ej afhængervist mest af alt af hved de lokale vejmyndigheder siger...
Den slags skilte skulle kunne foirstyrre og vildlede trafikken.... men 6630 er vist lidt ude på landet, så jeg tror ikke det skal give det store problem!

Priser der henvender sig til private forbrugere sal altid angives med moms. Så det kommer vist til at gælde for dig.... Og hvis du vælger at opgive en pris excl moms, så skal det klart fremgå!

MVH Njord :-)

MVH Njord
hej Epoke

Så længe du ikke er momsregistreret, må der ikke stå noget med moms på dine prisskilte. Den pris du skriver på prisskiltet, er også den pris du skal føre som indtægt i dit regnskab.

mvh.
Jan
mange tak for alle svar... men hov hov njord. 6630 er skam en stor by he he ...

Annonce

Jow jow... tilsyneladense så STOR at det kræver 3 indlæg bare at få det understregwt :-)

MVH Njord

MVH Njord
har du aldrig fået trykket en gang for meget på "send"

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

hvis du vil være helt sikker i din sag eller bare vil vide mere så opret en bruger på http://www.amino.dk/ der er helt sikkert en vænlig sjæl der kan hjælpe dig
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis