God jul til jer alle og et rigtig godt LAV DET SELV år!

Hej med jer alle.

Jeg vil da gerne ønske jer alle en rigtig god jul og et aktivt LAV DET  SELV år.

Sneen ligger smuk og hvid.... Så det må være tid til at få støvet af i værkstedet og ikke mindst få de nye lækre maskiner checket ordentligt af og ikke mindst få dem i brug...

Hyg jer med masser af sjove finurlige fornøjelige LDS aktiviteter, og ikke mindst husk fortsat at skrive indlæg på siden og bidrage med jeres viden, holdninger og sjove / skæve indfald :-)

:-) Njord

MVH Njord
Hej med jer alle. Jeg vil da gerne ønske jer alle... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Så i skyggen?????

Det ligner jo mængderne i min have, jeg bor vist et forkert sted.

Sniffer  
Hello Zep....

Enten er det et gammelt billede.. Elle rogså bor du på den plet der har fået absolut MINDST sne i denne jul....
I Nexø har de da driver INDE i byen der har rundet 2 meter.. ikke overalt, men flere steder....

Så du må igang med "Lysbro rendegraveren" og komme resten af øen til undsætning med varme sokker og risengrød.... Husk rigeligt med SMØRKLAT og kanelsukker....

GOD JUL :-) Njord

MVH Njord
Skrevet af Zephirine på 24 dec 2010 22:49
Takker ktm! Kan forresten ikke helt tyde, hvilken ende af Faarevejle, din avatar hører til - måske mod Hørve? Jeg er vokset op på Vesterled, som ihvertfald dengang var en grusvej. I det hus, som senere blev kaldt "Kong Gulerod" (hvis ikke jeg husker helt galt).

Det der kommer nærmest er Vestervang og er i Asnæs???

Jeg bor nord for kirkebyen, og ud ad en grusvej, som min Land Rover efterhånden har sit hyr med at forcere
Men ift Bornholdm må vi ikke klage, men har så absolut ikke brug for mere af det hvide stads.
Sne er noget opreklameret fis!!

Med venlig hilsen
ktm

Vi ligger i læ af savværket Sniffer  Jeg kan garantere Njord, at der ligger mere sne i omegnen end i min gård. Jeg har forceret driver idag for at se til en ældre nabo, om alt nu var vel - og det var lidt akrobatisk

Et lille foto fra imorges taget ud ad badeværelsesvinduet, som jeg akkurat kunne tvinge op. Når det bliver stille vejr, skal jeg se, om jeg kan komme om og få taget udover marken.

Nope slet ikke Asnæs ktm. Vesterled er en sidevej til Adelers Allé i stationsbyen på samme side som Skjoldsvej. Den ligger overfor vejen op til "Højskolen" - mener den idag hedder "Odsherreds Efterskole". Som børn kælkede vi deroppe i nærheden. Det er første vej på højre hånd efter rundkørslen, når du kommer fra kirkebyen.
Ach so!!
Var det i denne omtalte ejd.:

Der står et slot i vesterled,
tækket med gyldne skjolde,
did går hver aften solen ned
bag rosenskyernes volde.
Det slot blev ej med hænder gjort:
mageløst står det smykket,
fra jord til himmel nå'r dets port,
Vorherre selv det har bygget.

Ikke af mig, men B.S.Ingemann

Jeg kører jævnligt forbi, men dog uden lige at have hæftet mig ved den. Som du ved, så blander vi os jo ikke med "dem ude i stationen!!"
I må da have løbet langt for at finde noget I kunne bruge som kælkebakke!!

Med venlig hilsen
ktm

Jep lige præcis der sådan ca. (ikke alle der har sit barndomshjem med i højskolesangbogen ). Næh dem fra Kirkebyen var nu også nogen mærkelige nogen, som vi ikke mængede os med  Men nu har jeg boet på klippeøen i 20 år (efter at have boet i Sneglerup nogle få år - men lad det blive mellem os ikke), så jeg er ikke helt så patriotisk eller hvad det skal kaldes længere. Kælkebakke - nu var jeg om muligt endnu mindre dengang  så vi gik næsten op til Højskolen og drejede svjh til venstre ad en sti og et stykke hen til "vandtårnet"... Dem oppe på øen havde vist bedre kælkebakker, men så langt måtte jeg ikke gå.

Nå det er gamle minder, som lige dukkede frem, fordi du skrev om grusvej og sne. Håber det går fremad med føret hos jer alle her i tråden! Ikke at jeg sådan set klager, for jeg indretter mig på forholdene så længe, jeg er frisk og rask - og imponeres af naturens kræfter. Men derfor kan jeg godt ønske det bedre for andre!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis