Rumhøjde i kælder

Da jeg påtænker at isolere vores badeværelsesgulv nedefra, vil jeg gerne høre om der er nogle minimumshøjder for rumhøjde i kælderen. Det drejer sig om kælder i etageboligbyggeri.

Mvh. og go' jul
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej.

Jeg er nu ikke sikker på at der er en højde du skal overholde hvis ikke kælderrummet er et opholdsrum.
Tager man et badeværelse som eksempel, så er der heller ikke bestemmelse for at der skal være min. 2,3 mtr. der kan man sagtens sænke lofter ned til overkant dørkarm.


PE

Jeg har heller ikke kunnet finde noget lovmæssigt ang. højde i kælderrum, så jeg går ud fra at det mere er et spørgsmål om "smag og behag"

Mvh
Jeg har lige et tillægsspørgsmål: må jeg benytte flamingoplader som isolering til dette, såfremt det bliver indkapslet.

Mvh. og godt nytår
Hej igen.

Jegvil foreslå at du bruger mineraluld under loftet, det har en lamda-værdi som er højde med Polystyrolen.

PE

Annonce
#pev

Tak for dit svar; men jeg var nu mere interesseret i, om det overhovedet er lovligt at benytte flamingo som isoleringsmateriale i en etageejendom.

Mvh.
Skrevet af pev på 06 jan 2011 07:30
Hej igen.

Jegvil foreslå at du bruger mineraluld under loftet, det har en lamda-værdi som er højde med Polystyrolen.


Hørt! Hørt!

Forfald endelig ikke til at bruge diverse dårligt dokumenterede super-termo-rumalder-refleksions-fidusprodukter!
#vile

Det er jeg fuldstændig enig med dig i; men jeg kunne stadig godt tænke mig at vide om det er lovligt at isolere med flamingo i en etageejendom.

Mvh
Jeg er ikke hel sikker at det er lovligt, da det er let antændeligt materiale.

I hulmure og under betongulve er det tilladt at anvende Polystyrol, men nok ikke i lette konstruktioner.


PE

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis