Lappe gummistøvler (galvanisere med Lim)

Mine ret gode Sorel vinterstøvler har gummi forneden (det har jeg også nu og da, men det er jo noget helt andet) nu er det en flække i gummiet (på Støvlerne altså) Der er 1.5 cm hvor gummiet har en revne. Er det OK at bruge Cykellappelim til at tætne med eller er der noget bedre. Det er fine varme gode støvler og jeg bor i Norge hvor der er 20 kuldegrader ofte + sne + regn.

Hold Fødder varme og hovedet koldt ikke sant

PS: Nej Sorel er ikke gummistøvler..
PPS: Nogle vil mene at P-original er bedre til kolde forhold, jeg har ikke lige 800 kr til det projekt så er lim jo billigere.
PPPS: nej jeg anbefaler ikke Sorell når der er jo kommer huller
PPPPS: Næ jeg har ikke behandlet gummiet (på støvlerne) med noget blødgørende da det jo ikke er godt for sædkvaliteten ;-) 

Bornholm er et dejligt sted.
Mine ret gode Sorel vinterstøvler har gummi... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
hvorfor skrive galvanisere når jeg nu mener vulkanisere ups en smutter..

Spændende om det holder til en omgang regn. De giver kun et år garanti på deres srtøvler, det sysn jeg ikke er OK, faktisk.

Pas nu på du ikke skaber ny mode..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Foreløbig holder cykellappeløsningen i denne uge med sne i frost, så er det spændende hvad der sker med tøvejr, sjap og regn. Måske det danner det mode vi får se ?

Jeg tænkte over om det neopren man anvender til våddragter måske var bedre ? Vi får se hvor længe det holder .. Ellers var forslaget om loctite måske også forsøget værd. Uanset så bør de snøbler som har lavet støvlerne egentlig sende mig et par nye.

PS: Det irriterer mig lidt at jeg skriver "galvanisere" det er jo et dumt udtryk.

Annonce
Så er det nok bedre det man bruger til tørdragter, du kunne jo prøve at høre i en dykkerbutik.
Men mon ikke din cykellap holder nogen tid.

Med venlig hilsen RH

Lidt er godt - meget er bedre.

finn bjerke.

galvanisere med lim.!

så kan holde gummirust på afstand.! (gummirustfri).
Hej

Glædelig bagjul.
Har med interesse læst indlæggene vedrørende Sorel støvler. Mine 2 døtre har støvler af samme fabrikat og de siger at det er absolut sidste gang de køber sorel produkter. Den ene af pigerne har købt sine for 2 mdr. siden og de er allerede utætte ved en samling. den anden købte et par for 3 år siden, de revnede efter en vinter, hun fik et par nye på garantien. Nu er de så 2 år gamle og har en revne på ca 5 cm samme sted som på jeres billeder. Har sagt til tøserne at de skulle købe et kopi produkt til 1/3 af prisen og så hive dem ud når de revnede/blev utætte.

Godt nytår

Finn
Godt at høre andres erfaringer med Sorell. Det er dejligt med varme og tørre fødder når det er koldt i vejret. En ven jeg har på Grønland hævder at det rigtigt varme og solide er de svenske P original polyver (men det er jo ikke mode)

[code]http://www.stenbjergnet.dk [/code]

Lapperne sidder endnu efter 2 uger med sne, nu får vi se hvad der sker når det regner..

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis