Gratis office pakke

Søg "libreoffice" og få en gratis office pakke der virker på Windows, Mac og Ubuntu maskiner. Alternativt koster Microsoft pakken 800 kr. Sidstnævnte er efter min mening et loandt dårligere produkt end det gratis "libreoffice" som opgraderes jævnligt. Du får (forærende)

Tekst behandler
Regneark
Præsentation program.

Programmerne kan udveksle filer med Microsoft word, powerpoint osv.

Hvis du mener mere generelt at "gratis " er en fin pris som skift til Ubuntu på din PC her er al programmel gratis, det er styresystemet også. Jeg har meget stærke meninger om Windows, men herinde bør man tale pænt. ( og ikke som Bertel Haarder med det gule øre ;-) 

Bornholm er et dejligt sted.
17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her er der en anden gratis "office-variant" : Open Office.
Er også gratis og indeholder samme funktionaliteter + lidt mere end førstnævnte:

  • Tekstbehandling og websideredigering med Writer.
  • Regneark med Calc.
  • Præsentationer med Impress.
  • Vektorbaserede tegninger og diagrammer med Draw.
  • Formelredigering med Math.
  • Databaser med Base.

Kan findes her:
http://www.openoffice.org/


 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Jo tak, det er meget fint, men er man total IT-idiot/analfabet som undertegnede, støder man ofte ind i, at der er kvaler med at få f.eks. Open Ofice til at snakke sammen med Windowssystemer.
Jeg må skifte noget frem og tilbage med Works og Open Office, for at få skidtet til at korrespondere.
Værst af alt glemmer jeg, hvad system jeg har brugt til hvad, og så kommer jeg i uføre.
Selv om det er en defaistisk holdning, må jeg nok krybe til kortet og købe en windows officepakke.
Jeg har en uåbnet og fuldt legal Office Professional Edition 2003, men jeg ved bare ikke, om den kan bruges ifm min Windows 7??

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm, du har helt ret. Det er meget lettere når man kun bruger et program. Og du kan uden problemer bruge en Office 2003 sammen med en Windows 7.
 
Man kan ikke have arbejdet særligt meget med Microsoft Office når man skriver at det er dårligere end libreoffice. Men nok om det...
 
Men ligesom fx. google har Microsoft også deres gratis officepakke på nettet. Her kan man gratis oprette og redigere i for eksempel Word dokumenter. http://office.microsoft.com/da-dk/web-apps/

 
Hov jeg glemte:
Open Office er bedre end libreoffice, da Libreoffice har en fejl: Den kan ikke lave makroer.

Når der opstår computerproblemer kan det  ret ofte skyldes at brugeren ikke forstår:

1. Hvad hedder min fil?
2. Hvor er filen henne?

Det er relevant i denne sammenhæng fordi de sidste 3 bogstaver i en fil fortæller hvilken slags fil det er. 

1. mintekst.doc er en wordtekst, hvad de sidste 3 bogstaver siger"jeg er lavet i Word"
2. minsatansmomsregnskab.exl er fra regnearket excell

Generelt aflører det korte "efternavn" på 3 bogstaver hvad for et program som har lavet din fil. Du kan få word til udveksle filer med andre programmer hvis du husker dette. OPen Office og Libreoffice kan eksportere og importere .doc filer og kan dermed samarbejde med Microsoft produkter. Microsoft gør alt hvad de kan for udrydde konkurrenters proodukter, dog er prisen "gratis" svær at konkurrere med for M$ og deres (forsøg på at få) verdensmonopol.

Microsoft produkter er mere følsomme overfor computer vira, fordi hackere syns det er sjovere end sabotere deres produkter da de jo er mere udbredt. Det er derfor nærliggende at undgå outlook og Word (og windows for den sags skyld, brug Ubuntu i stedet.)

Bornholm er et dejligt sted.
Jeg har Office 2003 sammen med en Windows 7, på vores 3 bærbare, det fungere ganske tilfredsstillende.
Som antivirus har jeg købt en 3 årig Norton pakke.

Generelt har jeg ikke noget imod, at købe software, især ikke når det virker særdeles tilfredsstillende, som ovenstående...

Så får man jo også alle, relevante opdateringer

mvh jens
Annonce
Tjah Ubuntu plus open Office koster ingenting og er garanteret virusfrit. et andet afgørende argument er dog at styresystem og officepakke kan køre på meget gamle maskiner, så man ikke behøver at skifte PC så ofte.

Særkende ved Ubuntu er at det netop opdateres løbende. brugergrænsefladen på den nye Microsoft Officepakke er forvirrende efter min mening.

Windows: 600 kr
Norton 800 kr
office 1100 kr

Der er mange penge at spare ved at undgå microsoft. For 2500 kan man købe en fin brugt bærbar. eller noget andet ;-)

Bornholm er et dejligt sted.

Nu fulgte windows med til bærbar'en

office og Norton må bruges på alle vores 3 pc'er
Prisen på Norton er for 36 mdr...

Mener nu ikke office kostede 1100 kr?

Nu bruger vi office på arbejde, så det var nok mere forvirende, at bruge to forskellige pakker

Faktisk er brugerfladen ret god, når man lige har tilvænnet sig...

virus har vi ikke haft...

mvh jens

Det er tankevækkende at man stort set ikke kan købe en PC uden Windows, de misbruger deres monopol. Dette omtales som "windows-skat" du har betalt ca 600 kr for windows, men det fremgår ikke af din faktura.

Bornholm er et dejligt sted.
Hvis man ikke er til windows, er det jo ikke så smart.
Jeg havde købt et windows alligevel, hvis det ikke fulgte med.
Ellers kunne jeg vel ikke bruge office pakken

jens
@je__ns:

Norton var godt i gamle dag, nu er det nærmest en virus i sig selv :-( Google lidt rundt og du vil finde utroligt mange andre lignende udtalelser.
Der findes INGEN dokumenteret grund til at du ikke kan benytte Microsofts egen gratis antivirus Microsoft
Security Essentialsde kan jo ligesom ikke rigtigt tillade sig at tage penge for noget der beskytter et andet af deres produkter vel ) . Den bruger også langt mindre ressourcer på dine computere eller andre gratis antivirus eks. AVG free oma.

Og hvilket Office program man benytter er i dag for mange en religion. Jeg benytter OpenOffice og har gjort det det sidste par år, det er rigeligt fint til det arbejde jeg skal udføre, og hvorfor så betale penge for noget

Tjek via google

Kun perfekt er "godt nok"

Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis