Gratis office pakke

Søg "libreoffice" og få en gratis office pakke der virker på Windows, Mac og Ubuntu maskiner. Alternativt koster Microsoft pakken 800 kr. Sidstnævnte er efter min mening et loandt dårligere produkt end det gratis "libreoffice" som opgraderes jævnligt. Du får (forærende)

Tekst behandler
Regneark
Præsentation program.

Programmerne kan udveksle filer med Microsoft word, powerpoint osv.

Hvis du mener mere generelt at "gratis " er en fin pris som skift til Ubuntu på din PC her er al programmel gratis, det er styresystemet også. Jeg har meget stærke meninger om Windows, men herinde bør man tale pænt. ( og ikke som Bertel Haarder med det gule øre ;-) 

Bornholm er et dejligt sted.
Søg "libreoffice" og få en gratis office pakke der... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jammen jeg har ikke haft virus med Norton, så jeg er rigtig godt tilfreds.
Jeg har en rimelig kraftig pc, som jeg slet ikke udnytter, så jeg mærker ikke norton'en.

Min kones bærbare, havde AVG anti virus leveret med fra ny, den blev møg fuld af virus, efter få måneder-

En formatering og nyinstalation, og så på med Norton, så køre det stadig perfekt efter 3/4 år.

Jeg skal ikke betvivle der findes bedre av

Men så længe Norton'en fungere problemfrit, kan jeg jo ligesågodt , bruge de resterende 523 dage, der er tilbage af licensen...

mvh jens
Jeg anvender Microsoft på job og Open office hemme.. det er en langt bedre pris på produktet..
Antivirus står Avast for og er også til en rigtig fornuftig pris.. (gratis)

MVH Njord

MVH Njord
Finn Bjerke vil du ikke være rar at holde dit fanatiske had mod Microsoft væk fra dette forum og lade være med at udtale dig om ting du ikke ved noget om? Den slags ting ødelægger forummet.

Microsoft har ikke monopol og derfor kan de heller ikke misbruge det. Google eventuelt hvad monopol betyder.
Det er ikke Microsoft som bestemmer hvilket operativ system som der følger med en computer. Det er producenten af computeren og der er en grund til at de vælger Windows og det er fordi at det er det som størstedelen af folk efterspørger. For eksempel forsøgte Dell sig med at sælge computere med Ubuntu i stedet for Windows uden at få succes med det hvilket da var ærgerligt.

Jeg er aldrig stødt på noget som indikerer at Microsoft ligefrem prøver at udrydde konkurrenter og forsøger at få verdensmonopol. For mig at se er det helt normal praksis for en virksomhed at forsøge at sælge så mange produkter som overhoved muligt. De har aktionærer og en bestyrelse som konstant stiller højere krav til indtjening.

Og nej selvfølgelig står der ikke på din faktura at du har betalt X antal kroner for Windows. Det er jo en del af en samlet pakke som man køber. Hr og fru Danmark vil jo have en fuld pakke som indeholder det hele og som bare virker når de trykker på start. Der står jo heller ikke udspecificeret hvad grafikkortet som sidder i koster eller hvad processoren i computeren koster.

Man brokker sig jo heller ikke over at der følger Mac OS med på den Apple computer man køber eller at der følger Windows Mobile med på den HTC Touch man har købt selvom det i begge tilfælde er muligt at installere noget andet på dem.

Jeg er fuldstændig ligeglad om folk bruger det ene eller det andet. Det er en smagssag. Jeg bruger selv lidt af det hele. Jeg vil bare gerne have at vi holder os til facts og ting som er rigtigt.

Glædelig jul og godt nytår til jer alle :o)

Hilsen Peter

Små slag nu Hr. Maximus...

Der er lidt her, som jeg gerne vil henlede din opmærksomhed på.
Du skriver:

Jeg er aldrig stødt på noget som indikerer at Microsoft ligefrem prøver at udrydde konkurrenter og forsøger at få verdensmonopol.

Læs venligst:
http://en.wikipedia.org/wiki/United_States_v._Microsoft

Når du har gjort det... eller læst det alle mulige andre steder på nettet, så er du "stødt på noget".

At man så kan have forskellige holdninger til det rimelige i, at et firma bruger disse metoder til at beskytte egne produkter, er vel OK?
Jeg personligt, mener det er OK. Hvorfor pokker skal et firma straffes for at lave et produkt som andre ikke kan snylte på? Ja, det var så min holdning. Men dommen/aftalen blev altså, at Microsoft bl.a. skulle stille sourcekoder m.v. til rådighed i 5 år, for andre firmaer.

Jeg bruger selv, med glæde, Microsofts produkter, men jeg påpeger bare, at f.eks. unge studerende på begrænset budget, kan have stor glæde af f.eks. Open Office, som kan ca. det samme som Office pakkerne fra Microsoft.
At de unge så skal holde tungen lige i munden, når de gemmer i forskellige formater, det er vist ikke noget problem for dem.

Kan man ikke styre sikkert gennem Open Office farvandet, så må man jo bare betale det som Microsoft produkterne koster. Alternativt kan man måske bruge en livline.... ring til en ven 

" Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "

Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Hej jbr

Fair nok, der var jeg måske lidt for hurtig med lige at udtrykke mig på den måde

Uden at have læst den helt igennem går jeg ud fra at det er sagen om Internet Explorer du linker til?

En sag som jeg personligt aldrig helt har kunne forstå. Der er ikke meget sjov ved et oprativsystem uden en browser så selvfølgelig har Microsft integreret deres egen. Og man har altid haft mulighed for at installere en helt anden. Men ja nogen har ment at det er det samme som at udnytte at man har en høj markedandel.

Det bliver spændende om der kommer en tilsvarende sag med lommeregneren, Notepad, Media Player og så videre

Og hvis Apple forsætter deres fremgang rammer samme sag sikkert også dem.

Angående Office pakken er vi helt enige og det er nok også derfor at Microsoft har lavet deres gratis online version af Office pakken.

Spørgsmålet om "hvordan installeres Ubuntu"  laver jeg lige en ny tråd, denne tråd handler nemlig (mest) om Officepakker fra hhv Micro$oft, OpenOffice og Libreoffice.

Godt nytår forresten og tak for den gode tone.

Bornholm er et dejligt sted.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis