Pudsning af vægge

Hej jeg har et gammelt hus hvor mine vægge indenfor ikke er ret pæne (tilmuret dørhul osv)
Mit spørgsmål er derfor .

Skal jeg slibe malingen af væggene så jeg kommer ind til rå væg og så pudse op derefter ?

Kan jeg bare smide puds udenpå maling ?

Hvis jeg skal slibe er en girafsliber så løsningen ?

Håber på svar ..

 Tommy

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ihvertfald ikke pudse uden på gammel maling, så skvatter det ned igen, du skal have den gamle puds ned af vægene og lægge et nyt lag på, det er fremgangs måden hvis du vil have noget der holder.

V.h.  Håndværkeren
Malingen skal nok af uanset hvad.
Men hvis den gamle puds sidder godt fast kan du jo blot fuldspartle væggen. (Efter evt. at have høvlet de højeste punkter lidt ned)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
så jeg skal have den der girafsliber ?

 Tommy

Er dine vægge kalket. I så fald så bank det af med en murerhammers bagside. Nu ved jeg ikke hvor gammelt dit hus er.Mit er ca. 100 år, der sidder inter særlig godt fast. Soklen er purøs, så man må ikke pudse i noget der er for meget cement i.

Strandmørtel 9% , 1 til ca 10 cement, og sluttet af med maxit / cempexo.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
mit hus er fra 65 så 45 år ..

 Tommy

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
jeg tror faktisk ikke det er puds på nu .. det er vel det man kalder for vandskuret ?
jeg kan se mine mursten

 Tommy

Du kan i hvert fald ikke pudse ovenpå maling! Men du skriver ikke ret meget om hvordan dine vægge ellers ser ud. Måske er det nok bare at spartle dem som en anden foreslår, men det kommer jo an på hvordan væggene ser ud nu og om malingen eller det gamle puds sidder fast eller er der malet direkte på mursten? Lidt mere info, så er det nemmere at svare ordenlig på spørgsmålet.

mvh. Carsten
Ok og nu vil du have det glat så man ikke kan se stenene?
jeg vil meget gerne have det til at være vandskuret
da jeg fik muret mit dørhul til har jeg bare kommer forankringsgrunder på og så er det malet .. jeg vil skyde på at de andre vægge også er sådan ... kan jeg undersøge på nogen måde ? det handler om at man har revet vægge ned og muret dørhuller til og det kan man jo se og det ser ikke pænt ud .. vil gerne have at væggen bliver en helhed og ikke at man kan se at der har der været en dør .. ved ikke hvordan jeg ellers skal skrive det ..

 Tommy

sådan her ser det ud ..

 Tommy

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også